جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سند جامع گردشگری مازندران با رویکرد فرهنگی تدوین شود

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: دولت باید سند جامع گردشگری مازندران را با رویکرد فرهنگی تدوین و عملیاتی کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

سند جامع گردشگری مازندران با رویکرد فرهنگی تدوین شود

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای عضو اکو در ساری گفت: رویداد گردشگری اکو با محوریت ساری فرصت بی نظیری برای معرفی جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اکو محسوب می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر افزایش سطح تعاملات فی‌مابین کشورهای عضو اتحادیه اکو افزود: با توجه به تحولات جاری در جهان ارتقا سطح همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین اعضای اکو ضرورت دارد.

وی با یادآوری نقش مازندران در تعاملات پایه ای فرهنگی و تمدنی خاطرنشان کرد: مازندران بر پایه فرهنگ و تمدن کهن خود می تواند در عرصه معرفی جاذبه های تاریخی با هدف تعمیق پیوندهای فرهنگی با کشورهای همسایه بکوشد.

کریمی فیروزجایی رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو در ساری را نقطه عطفی در مناسبات بین المللی مازندران دانست و افزود: هدف گیری بازارهای خارجی برای رونق اقتصادی مازندران حائز اهمیت است.

وی مازندران را نگین گردشگری شمال کشور خواند و افزود: دولت باید سند جامع گردشگری مازندران را با رویکرد فرهنگی تدوین و عملیاتی کند.

کریمی فیروزجایی نقش مجلس در تقویت تعاملات فرهنگی کشور با خارج را یادآور شد و افزود: مجلس یازدهم در زمینه ارتقای شاخص های فرهنگی و گردشگری در چارچوب برنامه عملیاتی بسترسازی می کند.

نماینده مردم بابل گفت: دولت باید در چارچوب گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با نگاه کارشناسی برای ظرفیت های کلان کشور برنامه ریزی کند.

وی با تاکید بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای طرح های حوزه گردشگری گفت: جلب مشارکت عمومی در تحقق اهداف سند چشم انداز جامع حوزه گردشگری اهمیت ویژه ای دارد.

دیدار و گفت و گو با وزیر جهاد کشاورزی؛ تاکید بر حل مشکل کشاورزان کنگاور، صحنه و هرسین
دنبال کنید

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: مازندران با اتکا به ظرفیت جنگل و دریا رونق تعاملات فرهنگی و اقتصادی کشور با همسایگان را هدف گرفته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi