جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حریق در برج بارانای شیراز مهار شد/ ۷ نفر نجات یافتند

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی در مجتمع دوازده طبقه بارانا موجب محبوس شدن تعدادی از شهروندان در میان دود و آتش شد که با تلاش آتش نشانان نجات یافتند. به گزارش کرونا، محمد هادی قانع اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73833
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۵۹

کرونا :

حریق در برج بارانای شیراز مهار شد/ ۷ نفر نجات یافتند

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی در مجتمع دوازده طبقه بارانا موجب محبوس شدن تعدادی از شهروندان در میان دود و آتش شد که با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

به گزارش کرونا، محمد هادی قانع اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه‌های ۲، ۲۰ ۴ و ۵ به همراه خودروهای پشتیبانی را به سمت میدان زرگری روانه کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه کلینیک زیبایی در طبقه نهم این ساختمان آغاز و دود ناشی از آن به راهروها و طبقات دیگر نفوذ کرده بود.

وی افزود: با بررسی اولیه تیم عملیاتی حاضر در محل مشخص شد تعدادی از شهروندان در محل حادثه محبوس شده و به دلیل شدت دود گرفتگی قادر به خروج از محل نبودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله‌های آبرسانی، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه، اقدام به نجات نفرات کردند.

قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملاً خاموش کردند و در عملیات جستجو نیز ۷ خانم را به سلامت از محل خارج و به محلی امن انتقال دادند.

گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از افراد حاضر آسیبی وارد نشد و پس از ایمنی کامل محل و تخلیه کامل دود مأموریت پایان یافت.

منبع: مهر

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi