جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد لزوم سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: ایجاد سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش ضرورت دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73816
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

ایجاد لزوم سهمیه مجزا برای خانواده فرهنگیان در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ،احمد محرم زاده در آیین تکریم از بازنشستگان فرهنگی شهرستان اهر،گفت: در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش باید فرزندان خانواده‌های فرهنگیان در اولویت استخدامی باشند اما متاسفانه تاکنون هیچ سهمیه مجزایی برای این افراد در نظر گرفته نشده است و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در آزمون‌های استخدامی این وزارتخانه سهمیه مجزا به خانواده فرهنگی که والدین آن‌ها معلم هستند در نظر بگیرند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تنها تولید شهرستان اهر را تولید علم و تربیت فرزندان برشمرد و گفت: فرزندان این دیار با غیرت و عالم پرور در شهرستان‌های همجوار و حتی در مناطق مختلف کشور در سمت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و آموزشی زبان زد بوده و این افتخار را داریم که این فرزندان به دست معلمان این خطه تربیت یافته‌اند. 

وی افزود: شهرستان اهر بیش از ۷۷ سال است که فرمانداری دارد ولی در مقایسه با سایر مناطق کشور که ۱۰ تا ۲۰ سال فرمانداری دارند بسیار فاصله داشته و باید مسئولان ارشد کشوری و استانی توجه ویژه‌ای به توسعه و پیشرفت این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، سیاسی، اقتصادی و … این شهرستان داشته باشند.

محرم زاده، بیکاری جوانان را از مشکلات و معضلات مهم شهرستان اهر برشمرد و گفت: دلیل بیشتر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران را می‌توان رکود اقتصادی و رشد صفر درصدی اقتصاد در هشت سال گذشته ذکر کرد که امیدواریم در دولت سیزدهم که قول افزایش هشت درصدی رشد اقتصاد داده شده و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز آمده است، برنامه این رشد هرچه سریعتر عملی شود تا مشکل مردم حل شده و در این راستا باید تمام مسئولان و دست اندرکاران نظام نیز باید با وحدت تلاش کنند.

پیشرفت طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در دستور کار قرار بگیرد
دنبال کنید

وی در خصوص تصویب قانون رتبه بندی معلمان در سالجاری نیز افزود: مجلس با پیگیری‌های زیاد بعد از سال‌ها توانست رتبه بندی معلمان را قانونی کند و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش و دولت با صدور لایحه‌ای یا بحثی این قانون را برای بازنشستگان جدید نیز اختصاص دهند.

وی گفت: در مدارس غیر دولتی و روستاها معلمانی زیادی با هزاران امید و آرزو در خدمت رسانی به فرزندان ما در تلاش هستند که لازم است نسبت به جذب و سر و ساماندهی این عزیزان اقدامات اساسی انجام گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را محل تعلیم، تربیت و پرورش برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولان ارشد کشوری و استانی به آموزش و پرورش شد.

وی  از معاون وزیر خواست برای تکمیل سوئیت نیمه کاره تالار فرهنگیان اهر، ۱۰ میلیارد ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا این پروژه به اتمام برسد.

وی در ادامه خواستار تبدیل وضعیت پنج نفر از جوانان خدوم آموزش و پرورش که از سال ۹۱ با مشکل جذب مواجه هستند، شد.

محرم زاده با اشاره به مشکل بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل‌کرده، گفت: مسئولان و دست اندرکاران شبانه روز در تلاش هستند تا بتوانند محل اشتغالی برای جوانان جویای کار مهیا سازند و امیدواریم فرزندان معلمان نیز بتوانند به اشتغال دست یابند.

وی  آموزش و پرورش را محل سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش، هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها سرمایه آموزش و پرورش معلمان هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم و از فرماندار شهرستان اهر می‌خواهیم به حل مشکلات این قشر از زحمتکشان جامعه توجه ویژه داشته باشد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان گلستان
دنبال کنید

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سهمیه‌ای مجزا و جداگانه برای خانواده فرهنگیان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi