شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکمیل شبکه ‌آب‌رسانی سد نهب به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: بودجه مصوب برای تکمیل شبکه ‌آب‌رسانی سد نهب ۶۰ درصد هزینه‌های آن را شامل می‌شود و برای تکمیل این شبکه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز داریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73779
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

تکمیل شبکه ‌آب‌رسانی سد نهب به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، رجب رحمانی با بیان اینکه بخش مهمی از ثمرات سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان قزوین به حوزه آب و آب‌رسانی اختصاص دارد، گفت: اگر مصوبات سفر درباره اختصاص اعتبار به ۲ سد نهب و بالاخانلو به ثمر برسد،‌ رینگ آب‌رسانی جنوب و غرب استان قزوین تکمیل می‌شود که باعث تحول اساسی در اقتصاد این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و شبکه این ۲ سد مخزنی اضافه کرد: البته بودجه مصوب برای تکمیل شبکه ‌آب‌رسانی سد نهب ۶۰ درصد هزینه‌های آن را شامل می‌شود و برای تکمیل این شبکه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز داریم. ضمن اینکه برای تکمیل ساختمان سد و آبگیری کامل هم اعتباراتی از قبل تخصیص یافته بود.

رحمانی عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح آب‌رسانی به شهرستان آبیک تا تیرماه اجرایی می‌شود، بنابراین بخش شرق استان قزوین نخستین بخشی است که در حوزه آب شرب و آشامیدنی مشکلش حل می‌شود. بنابراین صورت مسئله تأمین آب شرب منطقه غرب و جنوب استان که تاکستان و بویین‌زهرا همچنان پابرجا می‌ماند که البته با توجه به اختصاص اعتبارات یادشده پیشرفت زیادی در این بخش ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در نهایت با اجرای کامل طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین که بیشتر معطوف به شهرستان قزوین و البرز می‌شود، پازل آب‌رسانی به استان قزوین کامل می‌شود و می‌توان گفت که قزوین از نظر تأمین آب شرب و کشاورزی به توسعه پایدار خواهد رسید که البته اجرای این طرح به عنوان قطعه بزرگ پازل همچنان بدون اعتبار مانده و قرار شده به دست بخش خصوصی اجرا شود.

شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس در کل کشور را تایید کرد
دنبال کنید

عضو کمیسیون صنایع و بودجه مجلس در بخش دیگری از این گفتگو توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی را مکمل مهم طرح‌های ‌آب‌رسانی دانست و گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد آب ما در حوزه کشاورزی و زراعت مصرف می‌شود،‌ بنابراین توسعه این سامانه‌ها باید موازی با اجرای طرح‌‌های آب‌رسانی دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: البته در کنار اینها دولت باید برای مدیریت فاضلاب و پساب‌های صنعتی هم اهتمام داشته باشد؛ چرا که این کار از آلودگی منابع آبی جلوگیری کرده و می‌توان با تصفیه استاندارد این پساب‌ها برخی مطالبات دیرین مردم استان قزوین مانند احیای بخش‌های خشکیده دشت قزوین، مقابله با ریزگرد و اجرای طرح زراعت چوب را محقق کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi