پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وزارت نیرو بر تامین آب پایدار ‌سیستان و بلوچستان ‌تمرکز کند

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: تامین آب پایدار برای مردم محروم سیستان و بلوچستان یک اولویت جدی است که وزارت نیرو باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73761
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

وزارت نیرو بر تامین آب پایدار ‌سیستان و بلوچستان ‌تمرکز کند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای استان سیستان و بلوچستان در زمینه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی، ضرورت دارد وزارت نیرو با فوریت نسبت به مطالعه دقیق و برنامه‌ریزی برای ورود جدی به تولید برق از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان اقدام کند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر منطقه‌ای ویژه و استراتژیک محسوب می‌شود، بیان کرد: متاسفانه وزارت نیرو تاکنون در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان اقدام درخور و متناسب با ظرفیت موجود نداشته و باید به این حوزه ورود کارشناسانه داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، گفت: تامین آب پایدار برای مردم محروم سیستان و بلوچستان یک اولویت جدی است که وزارت نیرو باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشد، گرچه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده اما با توجه به عمق بی‌آبی، به هیچ عنوان کافی نیست./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi