جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اولتیماتوم به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف پارک جنگلی یاسوج/ مهلت یک‌ماهه شهرداری برای ارائه طرح ساماندهی «بشار»

به گزارش کرونا از یاسوج، کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی پروژه‌های گردشگری استان و زیرگذر و روگذر تنگه مهریان از  شرکت‌های مشاوره‌ای در سطح استان انتقاد و اظهار کرد: شرکت‌های مشاوره‌ای معضلاتی برای ساختار فنی ایجاد کردند، ضربه‌ای که این شرکت‌ها به ساختار کارشناسی دستگاه‌های زیرساختی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73674
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

اولتیماتوم به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف پارک جنگلی یاسوج/ مهلت یک‌ماهه شهرداری برای ارائه طرح ساماندهی «بشار»

به گزارش کرونا از یاسوج، کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی پروژه‌های گردشگری استان و زیرگذر و روگذر تنگه مهریان از  شرکت‌های مشاوره‌ای در سطح استان انتقاد و اظهار کرد: شرکت‌های مشاوره‌ای معضلاتی برای ساختار فنی ایجاد کردند، ضربه‌ای که این شرکت‌ها به ساختار کارشناسی دستگاه‌های زیرساختی و اجرایی وارد کردند هیچ کسی وارد نکرده است.

وی گفت: مدیرکل، معاون و مشاور اداره‌ای که به جلسه می‌آید از آنها می پرسیم که برای فلان طرح چه اقدامی انجام دادید به مشاور ارجاع می‌دهند و می‌گویند «هر چه مشاور گفت» این تفکر در استان باید اصلاح شود؛ ما قرار است به مشاور خوراک بدهیم، طرح‌های ما در حوزه راهسازی و سایر حوزه‌ها معطل مشاور مانده که جلوی این مصیبت گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مخالف  سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیستم بلکه معتقدم با ایجاد زیرساخت‌ها، گردشگری توسعه پیدا کند، ادامه داد: مخالف سوء استفاده از کلمه سرمایه‌گذاری هستم، به عنوان سرمایه‌گذار ۱۰ سال و حتی بیشتر زمین گرفته‌اند که کار گردشگری انجام دهند اما کاری انجام نمی‌شود بعد از ما طلبکار هم هستند، البته دادستان، میراث فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کرده‌اند.

حاجی‌زاده خواستار تعیین تکلیف ۴۲ طرح واگذار شده در حوزه گردشگری شد و افزود: برخی‌ها به این بهانه در زمین منابع ملی باغ و ویلا درست کرده‌اند که جلوی این کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای اقدام به کوه‌خواری کرده‌اند، عنوان کرد: تاکید استاندار برخورد با کسانی است که اقدام به زمین‌خواری و کوه‌خواری کردند و دستگاه‌های دولتی در اولویت برخورد هستند.

استاندار : مناطق محروم در اولویت خدمت رسانی هستند/ تعطیلی ادارات تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است/ مدیریت بحران دستگاه های استان در آماده باش قرار گیرند
دنبال کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: می‌‌خواستیم در طرح نهضت ملی مسکن زمینی را الحاق و برای مردم خانه بسازیم اما دستگاه‌ها آمدند و برای چند درخت نگذاشتند زمین الحاق شود، ما هم پذیرفتیم اما الان یکی از همان دستگاه‌ها آنجا تابلو زده است.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود باز به عدم ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار توسط شهرداری انتقاد و بیان کرد: آرزو دارم تا روزی که در استان هستم طرح ساماندهی بشار که موجب تحول در استان می‌شود و از سفر رئیس جمهور هم ۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده به نتیجه برسد، لذا شهرداری تا یک ماه آینده این طرح را ارائه دهد.

وی همچنین خواستار  الحاق مناطق حفاظت نشده به مهریان شد و گفت: دستگاه‌ها تا زمان انجام استعلامات حق هیچ گونه فعالیت خودسرانه در تنگ مهریان، آبشار یاسوج و رودخانه بشار را ندارند، ضمن اینکه شهرداری با کمک راه و شهرسازی و گردشگری طرح ضوابط گردشگری تنگه مهریان را ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبشار یاسوج یکی از مناطق نمونه گردشگری است، ابراز کرد: شهرداری ظرف دو هفته آینده برای ساماندهی آبشار یاسوج برنامه ارائه دهد و اگر این کار را نکند پروژه را به دستگاه دیگری واگذار می‌کنیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: پارک جنگلی یکی از ظرفیت‌های بزرگی گردشگری استان است که هیچ استفاده‌ای از آن نکرده‌ایم به همین دلیل در مناسبت‌هایی مانند تعطیلات عید فطر با کمبود فضای اسکان مواجه می‌شویم، دستگاه‌ها تا سه روز آینده پارک جنگلی را تعیین تکلیف و دستگاه‌های خود را برای انجام کار در این مکان مستقر کنند در غیر اینصورت پروژه پارک جنگلی از آنها گرفته و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صدور مجوز راه‌اندازی هلال احمر مارگون/اختصاص 15 میلیارد اعتبار برای عمران روستاها
دنبال کنید

وی در پایان یادآور شد: آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست هرچه سریعتر پروژه دهکده گردشگری سد چمشیر را تعیین تکلیف کنند و اجازه ندهند اعتبارات این پروژه که دو میلیارد تومان است برگشت بخورد.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi