شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استان مازندران در توسعه یافتگی کشاورزی رتبه دهم را دارد

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد گفت: این استان از نظر توسعه یافتگی کشاورزی رتبه دهم را دارا است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73671
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

استان مازندران در توسعه یافتگی کشاورزی رتبه دهم را دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد علی محسنی بندپی در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران با رویکرد هشت  درصدی اقتصادی، که با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا و بین ۷ تا ۹ درصد ذخایر دنیا را دارد، اظهار داشت: اگر چه استکبار جهانی هم‌زمان با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله را بر مردم تحمیل کرده و بلافاصله بعد از آن  ناکامی‌هایش جنگ اقتصادی گسترده و تحریم ناجوانمردانه را تحمیل کرد و به این موضوع تحریم کرونا نیز متاسفانه اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، افزود: از نظر اقتصادی محور اقتصاد استان مازندران بر سه بخش کشاورزی ،صنعت و گردشکری و خدماتی است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این استان در بخش کشاورزی و تولید ۱۴ محصول رتبه نخست را دارد، اما از نظر توسعه یافتگی در کشاورزی رتبه دهم را دارا است. در صنعت ومعدن رتبه ۱۰ کشور و از نظر توسعه یافتگی رتبه ۱۵ را برخوردار است و در خدمات رتبه دو کشور اما از نظر توسعه یافتگی رتبه هشتم کشور  است.

محسنی یادآورشد: این آمارها نشان می‌دهد در بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد استان مازندران غفلت شد و مازندران در هیچ یک از قوانین شش گانه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حد و اندازه خودش دیده نشده است.

وی تصریح کرد: مجلس برای رسیدن دولت سیزدهم به رشد ۸ درصدی در اقتصاد قدم‌های خوبی برداشته است تا از اقتصاد نفتی خارج شود و به توسعه پایدار و اقتصاد مستقل از نفت برسد./

کرمان با خشکسالی بی سابقه مواجه است/اعتبار لازم به کرمان برای انتقال آب از خط لوله سرچشمه تخصیص یابد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi