شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایتی از آمارهای غیر واقعی در کهگیلویه و بویراحمد/کدام فضای آموزشی، چه تجهیزاتی؟!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در همه سال‌های اخیر از کمبود فضای آموزشی و یا فضاهای غیر استاندارد در استان کهگیلویه و بویر احمد بسیار شنیده ایم کمبودهای حوزه آموزش نه تنها در مناطق محروم و صعب‌العبور بلکه در مرکز استان نیز به وفور دیده می‌شود. در شهر یاسوج و در حاشیه های این شهر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73620
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

روایتی از آمارهای غیر واقعی در کهگیلویه و بویراحمد/کدام فضای آموزشی، چه تجهیزاتی؟!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ در همه سال‌های اخیر از کمبود فضای آموزشی و یا فضاهای غیر استاندارد در استان کهگیلویه و بویر احمد بسیار شنیده ایم کمبودهای حوزه آموزش نه تنها در مناطق محروم و صعب‌العبور بلکه در مرکز استان نیز به وفور دیده می‌شود.

در شهر یاسوج و در حاشیه های این شهر این مشکلات بیش از سایر مناطق استان احساس می‌شود دانش آموزان و والدین از این وضعیت در سال‌های اخیر رنج‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

روایتی از آمارهای غیر واقعی در کهگیلویه و بویراحمد/کدام فضای آموزشی، چه تجهیزاتی؟! 4

مادوان و بلهزار نمونه‌ای از بی‌توجهی به فضاهای آموزشی

فضاهای آموزشی در بلهزار و مادران و در سایر نقاط حاشیه‌ای شهر یاسوج به قدری وضعیت بغرنجی دارد که موجب شده دانش‌آموزان در واحدهای مسکونی استیجاری تحصیل کنند و آسیب های آموزشی و تربیتی بسیاری را متحمل شوند.

وضعیت خیلی از نقاط استان به همین منوال بوده و به غیر از فضاهای آموزشی و کلاس درس، وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها و حیاط مدارس نیز وضعیتی بهتر از این نداشته است.

 از زبان بسیاری مسئولان گذشته می شنیدیم که مدارس از داشتن سرویس بهداشتی در مضیقه هستند این کمبودها در حالی وجود داشت که مسئولان وقت نوسازی با ارائه آمارهای فوق تصور وضعیت را بسیار خوب و عالی جلوه می دادند و بهترین دوران را مربوط به دوره خود می دانستند.

گم شدن مشکلات زیر هجمه تبلیغات پر تمطراق/روایت آقای مدیرکل از اوضاع تجهیزات

این گونه بود که مشکلات در زیر این هجمه تبلیغاتی تقریبا گم شده بود مشکل به جای مانده از مدارس استان به همین جا ختم نمی‌شود و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به تازگی گزارشی ارائه کرد که در جای خود قابل تامل و تفکر است.

باز هم توهم توطئه
دنبال کنید

کارهای نکرده و آمارهای آن چنانی/نمونه‌ای از خدمات دولت روحانی به روستاها!!

در مرکز استان و در شهرستان بویراحمد تجهیزات اولیه برای دانش آموزان و تحصیل و تدریس وجود ندارد عزت خواه در نشست با رسانه‌ها اعلام کرد در روز سرکشی از مدارس شهرستان بویراحمد تعدادی از دانش‌آموزان ایستاده بودند ابتدا فکر می‌کردیم به احترام ما برای حضور در مدرسه سرپا ایستاده‌اند اما کمی بعد فهمیدیم دلیل ایستادن آنها نبود صندلی دانش آموز است.

روایتی از آمارهای غیر واقعی در کهگیلویه و بویراحمد/کدام فضای آموزشی، چه تجهیزاتی؟! 5

وی در ادامه با بیان اینکه در مرکز استان و در مدارس شهرستان بویراحمد تعداد سه هزار صندلی دانش آموز کم داریم به مشکلات اساسی در حوزه تجهیزات اشاره کرد.

توصیه‌ای به مسئولان دولت مردمی

به گزارش فارس در سال های اخیر هر چه در خصوص وضعیت نامناسب مدارس استان توسط رسانه ها نوشته می‌شد با واکنش های عجیب و غریب نوسازی مدارس آموزش و پرورش همراه بود برای نمونه وقتی صحبت از نبود سرویس بهداشتی در سطح مدارس استان می شد مسئولان نوسازی آشفته شده و به جای پاسخگویی دنبال فرار از زیر بار مسئولیت بودند.

این مشکلات و فرار از زیر بار پاسخگویی موجب شد که اکنون با چنین وضعیتی در زمینه فضاهای آموزشی و تجهیزات روبرو باشیم.

و اما در حال حاضر مسئولان آموزش و پرورش با همراهی نوسازی وظیفه دارند با پرهیز از ورود به شعار گرایی مشکلات مدارس استان را در زمینه فضاها و تجهیزات بررسی کرده و با لحاظ کردن اولویت ها به دنبال رفع این مشکل باشند مشکلاتی که از مادوان و بلهزار در شهر یاسوج گرفته تا زیلایی و سیلاب کلوار و چاروسا و دیشموک به وفور وجود دارد.

۱۵۲هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند
دنبال کنید

مشکلاتی که در سالهای اخیر به دلیل آمارهای غلط مدیران آموزش و پرورش و نوسازی پنهان مانده بود و اکنون در دولت مردمی مدیران بهتر می دانند که باید با پرهیز از تبلیغات آنچنانی به دنبال رفع مشکلات برای ارتقاء وضعیت آموزش و تربیت در استان باشد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi