پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اراک یکی از مراکز اصلی ذخیره استراتژیک کالا می‌شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اراک یکی از مراکز اصلی ذخیره استراتژیک کالا در راستای توسعه صنعت ریلی استان مرکزی می‌شود و مصوبه اجرای این طرح از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73481
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

اراک یکی از مراکز اصلی ذخیره استراتژیک کالا می‌شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر کریمی در جریان بازدید از شرکت تعاونی برفره اراک، اظهار کرد: قرارداد اجرای این طرح منعقد و منابع مالی مورد نیاز تامین شده و مطالعات آن نیز در دانشگاه اراک انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کارگران سربازان عرصه تولید هستند و به طور قطع  تلاش این قشر است که چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد و توسعه اشتغال، رفع نیازهای کشور و زمینه صادرات را در کشور رقم می‌زند. 

وی افزود: واحد تولیدی واگن پارس اراک به عنوان نخستین و بزرگترین و مجهزترین واحد ریلی کشور است و در کنار این واحد صنعتی شرکت‌هایی در این زمینه فعالیت دارند. 

کریمی عنوان کرد: اکنون‌ کشور با کمبود شدید واگن به خصوص واگن باری مواجه است اما برای تامین آن باید محدودیت‌های مالی برطرف شود.

وی واگن را جز کالاهای سرمایه ای عنوان کرد و گفت: در این راستا سیستم بانکی و صندوق های حمایتی، پاسخگوی این تقاضاها هستند اما واحدهای خصوصی توان تامین مالی ندارند و همچنین در این حوزه ساز و کار مشخصی وجود ندارد که امید است برای رفع این مشکل تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور در حوزه صنعت ریلی ظرفیت عظیمی دارد و در برنامه ششم توسعه، احکام خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شده و امکانات و تسهیلات ویژه ای نیز هدفگذاری شده که در اختیار این مهم قرار گیرد.

کریمی اظهار کرد: شرایط جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه ترانزیت فعال باشد اما به دلیل نبود زیرساخت ها در زمینه ریل و واگن امکان بهره گیری از این ظرفیت مناسب تاکنون فراهم نشده که امید است در این راستا راهکارهای ویژه‌ای اتخاذ کرد./

بهبود فضای کسب و کار؛ راهبرد تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi