پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

از آغاز تجهیز نانوایی‌های زنجان به کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان تا افزایش تولید گندم در استان

آغاز تجهیز نانوایی‌های زنجان به کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان بدون تغییر قیمت انواع نان‌های سنتی و پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی گندم از مزارع استان نسبت به سال گذشته از جمله مهمترین عناوین و رویداد خبری استان زنجان طی هفته گذشته بود. به گزارش کرونا، لزوم رسیدگی به موضوع قراردادهای موقت کارگری، بستری شدن بیش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73469
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

از آغاز تجهیز نانوایی‌های زنجان به کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان تا افزایش تولید گندم در استان

آغاز تجهیز نانوایی‌های زنجان به کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان بدون تغییر قیمت انواع نان‌های سنتی و پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی گندم از مزارع استان نسبت به سال گذشته از جمله مهمترین عناوین و رویداد خبری استان زنجان طی هفته گذشته بود.

به گزارش کرونا، لزوم رسیدگی به موضوع قراردادهای موقت کارگری، بستری شدن بیش از ۱۶ هزار بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت زنجان در بیمارستان‌های استان و ضرورت تلاش برای تقویت تولید در استان از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان طی هفته گذشته بود.

قراردادهای موقت کارگری، کُشنده انگیزه است

استاندار زنجان گفت: قراردادهای موقت کارگری، از بین برنده و کُشنده انگیزه است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

محسن افشارچی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان از کارگران نمونه و دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری استان خاطرنشان کرد: در کنار نظارت ها، باید با فراهم کردن زیرساخت مورد نیاز تولید در استان کاری بکنیم که پیامد آن کاهش دغدغه کارفرما و افزایش امنیت شغلی کارگران باشد.  

استان زنجان در بخش تولید جای کار زیادی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت رونق تولید و نقش آن در رفاه مردم گفت: در حال حاضر در این استان با وجود فعالیت سخت کوشانه صاحبان صنایع بزرگ، جای کار بسیار زیادی در بخش تولید وجود دارد.

حجت‌الاسلام علی خاتمی در همایش روز کارگر استان زنجان با بیان اینکه انگیزه مناسبی در حوزه کار و تولید در استان زنجان وجود دارد، افزود: امیدواریم با هماهنگی و انسجام فعالان حوزه علم و صنعت، جدی تر از پیش در راستای تحقق شعار سال عمل کنیم.
 وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال بعنوان نقشه راه در کشور و استان، تصریح کرد: ریل گذاری نقشه راه کشور و استان با مسئولیت صاحبان صنایع در واحدهای تولیدی و دانشگاه رقم می خورد.

کارگران کشور ما حتی در شرایط تحریم نیز تسلیم نشدند

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس، با اشاره به وضعیت جامعه کارگری در شرایط اقتصادی فعلی گفت: کارگران کشور ما حتی در شرایط تحریم نیز تسلیم شرایط نشدند.

سید مرتضی خاتمی در همایش روز کارگر استان زنجان که به همت خانه کارگر استان برگزار شد با بیان اهمیت عمل به معارف حقه دینی جامعه ایران در خصوص احترام به شان جامعه کارگری ایران افزود: حق و حقوق روابط کار و قوانین بین المللی باید نسبت به رسمیت شناختن وضعیت کارگران بیش از پیش فعال باشد.

آغاز تجهیز نانوایی‌های زنجان به کارتخوان های هوشمند عرضه نان/ قیمت تغییر نمی کند

مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان از آغاز تجهیز نانوایی‌های این استان به کارتخوان های هوشمند خبر داد و گفت: بر اساس این طرح هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم رخ نمی‌دهد و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

مهدی ورقایی در خصوص آغاز طرح مقابله با قاچاق آرد اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد تصمیم بر این شده که یارانه نان که قبلاً به گندم تعلق می‌گرفت مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.

بیش از ۱۶ هزار بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت زنجان در بیمارستان‌ها بستری شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۹ اسفند سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۲۵ نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت این استان به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و خدمات لازم را دریافت کردند.

دکتر یعقوب شیویاری افزود: هزینه پرداختی به ازای هر بیمار کرونایی در این استان بطور میانگین پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد که این میزان در سطح کشور چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

اتفاق معنی داری با بازگشایی مدارس در ابتلای دانش آموزان به کرونا در زنجان نیفتاده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه به طور مستمر وضعیت مدارس و دانش آموزان از حیث ابتلا به کرونا  در استان رصد می شود، گفت: تا کنون اتفاق معنی داری با بازگشایی مدارس در ابتلای دانش آموزان به کرونا نیفتاده است.

علی اسماعیلی با بیان اینکه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، افزود: آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور و استان نزولی است و امیدواریم که به صفر برسد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش از ۱۴ فروردین امسال، درست ترین اتفاق بود، اظهار  داشت: ما به صورت هفتگی هم منحنی ابتلای به کرونا را از طریق دانشگاه علوم پزشکی رصد می کنیم و الحمدالله شمار مبتلایان روند کاهشی دارد و نگران کننده نیست.

احداث سد مشمپا نقش مهمی در تامین آب شرب زنجان دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: تسریع در روند احداث سد مشمپا اهمیت زیادی در تامین آب شرب زنجان دارد.

اسماعیل افشاری افزود: هدف گذاری ما از احداث سد مشمپا آبرسانی به ۲۱۹ روستای مسیر تا شهر زنجان و خود شهر زنجان است.

وی با بیان اینکه اخیرا تیم ویژه ای از وزارت نیرو برای بررسی روند اجرای پروژه سد مشمپا به استان آمدند، اظهار داشت: تلاش ما این است که انتفاع استان زنجان از سد مشمپا حداکثری باشد.

افشاری اظهار داشت: احداث این سد می تواند تا افق سال ۱۴۲۵، به میزان ۳۲ میلیون مترمکعب کمبود آب شرب در زنجان و روستاهای مسیر و همچنین کمبود ۱۷ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز بخش صنعت را بر طرف کند که این عددها، عددهای مهمی در توسعه شاخص های توسعه استان هستند.

تولید گندم در زنجان طی سال جاری به رشد ۵۰ درصدی می‌رسد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید گندم در این استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۵۰ درصد رشد می‌یابد.

حسین عامری افزود: در سال زراعی جاری ۳۰۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است.

به گفته وی، از این میزان ۲۹۱ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۸ هزارو ۱۰۰ هکتار نیز آبی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی استان برداشت شود که این میزان در سال گذشته ۲۲۰ هزار تن بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi