جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد ۵۰ هزار شغل موثر در کشور بر اساس ظرفیت‌ها/ راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی

به گزارش کرونا از اصفهان، مهدی تقی‌پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری گرامی‌داشت بیستمین سالروز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی ۳ رویکرد اصلی را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73448
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

ایجاد ۵۰ هزار شغل موثر در کشور بر اساس ظرفیت‌ها/ راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی

به گزارش کرونا از اصفهان، مهدی تقی‌پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری گرامی‌داشت بیستمین سالروز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی ۳ رویکرد اصلی را در دستور کار خود قرار داد که شامل به اوج رساندن مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، استفاده از فناوری روز در کشاورزی و مهندسان جوان کشاورزی به جهت دانش گستری در این بخش و نهایتا دانش به عنوان آشکارترین وسیله قدرت و عزت یک کشور که دانش در بخش کشاورزی در اختیار کارشناسان، منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان در خصوص ادامه برنامه‌های اجرای شده در سال گذشته بیان داشت: هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد  ایجاد ۵۰ هزار شغل موثر در کشور بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در این طرح تمرکز بر مشاغل نو ظهور است که قابلیت تبدیل شدن به رویه اصلی در حوزه کسب و کارهای کشاورزی دارد، مشاغل و فعالیت‌هایی همچون دریاپایه، بازارپایه، پرورش و تولید انبوه و مزرعه انبوه جانوران، به اتکا فناوری‌های جدید نظیر حلزون، حشرات، زالو و‌… و فعالیت‌های کشاورزی اقلیم محور که از مسائل مهم در تدوین الگوی کشت هستند‌.

راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی

تقی‌پور در خصوص اشاعه دانش و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی عنوان کرد: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی را به عنوان شبکه خصوصی انتقال دانش و فناوری جدید در محیط‌های کشاورزی  راه اندازی کردیم.

مدارس تیزهوشان باید تحت نظارت مستقیم سازمان سمپاد اداره شوند
دنبال کنید

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان افزود: این مراکز متشکل از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیستی هستند که در سراسر نقاط کشور سازماندهی شده‌اند و رسالت اصلی این مراکز فراهم آوری دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان کشاورزان به خدمات مورد نیاز   به عنوان زیرساخت اجتماعی طراحی و راه‌اندازی بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: هدف نهایی این است که در هر دهستان حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی را راه اندازی کنیم که‌ وظیفه اصلی این مراکز  انتقال و اشاعه دانش و ارتباط با بهره‌برداران در نزدیک‌ترین نقطه استقرار واحد‌های تولیدی و خدماتی است که همان روستا‌ها و دهستان‌ها هستند.

تقی‌پور افزود: در حال حاصر قریب به ۱۴۰۰ مرکز با بیش از ۵۰۰۰ کارشناس در سطح کشور تشکیل شده‌اند که همه دارای تابلوی متحدالشکل با استفاده از لگوی سازمان نظام مهندسی به جهت اعتمادسازی بهره‌برداران هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان گفت: در‌کنار این مراکز، مراکز دیگری تحت عنوان مراکز تخصصی و منابع طبیعی غیردولتی هم سازماندهی کردیم که راه اندازی ۱۱۳ مرکز انتقال تکنولوژی‌های نوین، ۵۷ مرکز پژوهش‌های کاربردی   در زمره این مراکز است.

وی با اشاره به ضعف نظام آموزش عالی به ویژه در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: نظام آموزش عالی با ایرادات بسیاری مواجه است که مهم ترین آن این است که فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی کارآفرین تربیت نمی‌شوند و این مهم‌ترین چالش ما برای سازماندهی کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست است.

تقی‌پور: توانمندی سازی این کارشناسان  متوجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی شده و تلاش برای این که این ها بتوانند در خدمت بهره برداران باشند از رسالت‌های سازمان است.

اقدام نیک 2 خانواده یاسوجی در روستای جدول‌غوره+تصویر
دنبال کنید

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ق۳۰/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi