جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رایزنی برای اخذ مجوز احداث پتروشیمی پلدشت/ پیگیری حل مشکل محور مواصلاتی تکاب-شاهین دژ-میاندوآب/اخذ مجوز احداث پرورش دام سبک 50 هزار رأسی برای سلماس

اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73400
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

رایزنی برای اخذ مجوز احداث پتروشیمی پلدشت/ پیگیری حل مشکل محور مواصلاتی تکاب-شاهین دژ-میاندوآب/اخذ مجوز احداث پرورش دام سبک 50 هزار رأسی برای سلماس

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

شهرستان چالدران یکی از قطب های تولیدات دامی است

محمد علی پور در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شهرستان های ماکو، چالدران، پلدشت و شوط از قطب های کشاورزی در سطح استان و کشور محسوب می شوند لذا در چند سال اخیر حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی در سطح استان آبیاری شده اند که ۳۸ هزار هکتار مربوط به حوزه انتخابیه اینجانب است.

محمد علی پور

وی افزود: در حوزه انتخابیه چندین سد وجود دارد که همگی برای تامین آب کشاورزی منطقه احداث شدند ضمنا با پروژه کرم آباد پلدشت ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبیاری تبدیل می شوند که ۸ هزار ۴۰۰ هکتار آنها زیر کشت رفته و مابقی آن نیز در انتظار سفر رئیس جمهور است تا اعتبارات لازم اختصاص و انجام شود.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس عنوان کرد: با تامین آب کشاورزی شهرستان شوط محصولات استراتژیک و اساسی تولید می شود و در حقیقت نیازها منطقه را تامین می کند.

علیپور اظهار کرد: شهرستان چالدران یکی از قطب های تولیدات دامی است اما متاسفانه در گذشته دولت ارز برای وارادات گوشت اختصاص می داد و توجهی به تولیدات دام در این شهرستان نمی شد و از این ظرفیت برای تامین نیازهای مردم استفاده نمی شد لذا با تعداد دامی که در این منطقه وجود دارد یک سوم نیازهای گوشتی سطح استان تامین می شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: در ۲ سال اخیر شرکت سرمایه گذاری شستا احداث یک دامداری ۱۰ هزار راسی را در نظر گرفت که بخشی از آن به بهره برداری رسید و الان نیز در حال گسترش است.

وی بیان کرد: پیگیری هایی برای احداث واحدهای صنعتی نیز در حوزه انتخابیه انجام شد و در همین راستا نیز مجوز احداث پتروشیمی پلدشت اخذ و کلنگ آن نیز زمین شد و تا به الان نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان برای کارهای زیرساختی آن اختصاص یافته و در انتظار فاینانس بوده است تا عملیات اجرایی شروع شود.

 نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: اقداماتی نیز برای تامین امکانات پزشکی برای بیمارستان های حوزه انتخابیه انجام شد و همچنین خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در سطح شهرستان ها و روستاهای نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس احداث گردید.

علیپور اظهار کرد: در بحث احداث و نوسازی مدارس هم اقداماتی انجام گرفت تا زمینه تحصیل دانش آموزان منطقه تسهیل شود.

 

پیگیری راه اندازی واحدهای تعطیل و نمیه تعطیل صنعتی شهرستان های شاهین دژ و تکاب

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان داشتم و خواستار اولویت بندی منطقی با تمرکز بر شهرستان های محروم و افزایش اعتبارات استانی جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه گردیدم.

حسن همتی

وی افزود: در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با وزیر صمت مباحث و مشکلات حوزه انتخابیه  مطرح گردید که شناسایی ظرفیت های استانی به تفکیک شهرستان ها در طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین تدوین سند راهبردی طرح آمایش با هم افزایی استاندار، نمایندگان و ارکان حاکمیتی و حمایت از بخش خصوصی برای انجام فعالیت و سرمایه گذاری از مهم ترین آنها بوده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: دیدار و گفت و گوهایی را نیز با مردم حوزه انتخابیه داشتم تا مشکلات و مباحث آنها را استماع تا پیگیری های لازم جهت برطرف کردن آنها انجام شود.

همتی عنوان کرد: بازدیدی را نیز به همراه فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران ادارت از واحدهای مسکن مهر داشته ام که در این بازدید مشکلات عمومی واحدهای مربوطه بررسی شد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس بیان کرد: کلنگ واحد تولیدی نهاده های دامی و آبزی در شهرک صنعتی شاهیندژ به زمین زده شد و همچنین پیگیری هایی را نیز برای راه اندازی واحدهای تعطیل و نمیه تعطیل صنعتی حوزه انتخابیه انجام داده ام.

وی اظهار کرد: تلاش هایی برای حل مشکل بهداشت و درمان حوزه انتخابیه صورت پذیرفت و همچنین اقداماتی نیز برای بازسازی و احداث مدارس حوزه انتخابیه انجام شد.

همتی عنوان کرد: در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی نیز به صراحت بیان کردم که در زمینه راه های موصلاتی وضعیت مطلوبی نداریم و ادامه این روند غیر قابل پذیرش است لذا مطالبه کردم جاده های بین شهری بایستی توسعه پیدا کنند و همچنین ۳ قطعه از مسیر تکاب به شاهین دژ و همچنین شاهین دژ به میاندوآب باید برون سپاری شوند و جاده تکاب به دندی نیز  تکمیل شود ضمنا حل زمین های تعاونی رزمندگان تکاب هم مورد تاکید و توافق قرار گرفت.

 

پیگیری حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سلماس

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شهرستان سلماس به لحاظ کشاورزی و دامداری وضعیت مطلوبی دارد و بخشی از مردم منطقه کشاورز و دامدار هستند، اما متاسفانه این عزیزان برای گسترش کشاورزی و دامداری خود با بی آبی مواجهه هستند.

وی افزود: پیگیری هایی برای حل مشکل آب روستاها انجام شده اما اقدام مطلوبی صورت نگرفته که از وزیر نیرو انتظار می رود برای بهبود وضعیت کشاورزی و دامداری مردم حوزه انتخابیه مشکل کمبود آب را مرتفع کند.

یعقوب رضازاده

نماینده مردم سلماس در مجلس عنوان کرد: با تلاش هایی که صورت گرفته مجوز دامداری ۵ هزار راسی برای شهرستان سلماس اخذ شد که این پروژه با مشارکت ستاد اجرایی حضرت اما (ره) احداث خواهد شد.

وی افزود:  نزدیک به هزار میلیارد تومان نیز اعتبار برای آن در نظر گرفته شده ضمنا باید گفته شود با افتتاح این دامداری به صورت مستقیم حدود ۱۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد البته با پیگیری های انجام مشکل آب این مجموعه هم حل خواهد شد.

رضا زاده عنوان کرد: با تلاش های انجام شده مجوز دام سبک ۵۰ هزار راسی در منطقه چوپان لو دشت لکستان شهرستان سلماس هم اخذ گردید و طی جلساتی که با وزیر جهاد و رئیس منابع طبیعی برگزار شد مقرر گردید زمین این مجموعه تامین گردد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: به محض واگذاری زمین کلنگ این مجموعه دامداری به زمین زده خواهد شد و احتمالا در هفته دولت سال جاری این اتفاق بیفتد لذا با احداث این دامداری حدود ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند ضمنا با توجه به قول هایی که داده شده است فاز نخست آن هم ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم پیگیری هایی صورت گرفت تا کمبودها مرتفع شوند و در این راستا نیز مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت احداث گردیدند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: برای بازسازی و نوسازی مدارس روستاها و شهر سلماس هم جلساتی برگزار شد و اقداماتی هم در این راستا انجام گردید تا دانش آموزان از این بابت مشکلی نداشته باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi