جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقاطع غیرهمسطح شول‌آباد الیگودرز با پیشرفت 60 درصدی تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شول آباد ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،گفت: این پروژه تا پایان تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73346
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

تقاطع غیرهمسطح شول‌آباد الیگودرز با پیشرفت 60 درصدی تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی در برنامه وبینار با موضوع بررسی آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح شول آباد، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شول آباد در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از آنجا که تمام منابع مالی این پروژه به صورت نقدی تخصیص داده شده، با برنامه زمان بندی پیمانکار تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرگذر شول آباد یک نقطه حادثه خیز بوده که منجر به بروز حوادث ناگواری در این منطقه شده است. بنده نیز تمام تلاش خود را کرده و از پیشنهاد، تصویب و تا اجرای این پروژه را پیگیری کردم که در این مسیر مسئولین وزارت راه و شهرسازی کشوری و استانی نیز همراهی کردند.

پروژه راه الیگودرز

وی همچنین با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شول آباد یکی از مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوده که برای پیشرفت این پروژه ۱۵ میلیارد تومان هم اختصاص داده شده است، عنوان کرد: اعتبار این پروژه به صورت نقدی جذب شده و باید پیمانکار برنامه زمانبندی خود را ارائه و حداکثر تا پایان تیرماه این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

خدابخشی همچنین درباره جزئیات این پروژه افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شول آباد شامل دو پل در کنار هم که عرض آنها ۱۴.۷ متر و طول یکی از آنها ۱۴ و دیگری ۱۷ متر است که در حال حاضر کار یکی از پل ها به اتمام رسیده و باید آسفالت شود و تیرهای پل دیگر هم آماده نصب است. همچنین دو رمپ این پل آماده آسفالت و یک رمپ دیگر آماده خاکریزی است که با این توضیحات، پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۶۰ درصد است.

پروژه راه الیگودرز

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رمپ ها تا جایی که راه دسترسی ایجاد شود، ادامه خواهند داشت و از آنجا که مجموعه رمپ ها ۴٫۵ کیلومتر است با برنامه ارائه شده از سوی پیمانکار فردا کار ۳ کیلومتر آن، راهسازی آسفالت خواهد شد ضمن اینکه کار یک پل این پروژه به اتمام نرسیده اما میلگرد، قالب و بتن آن آماده به کار است که در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

پروژه راه الیگودرز

وی با انتقاد از روند پروژه های عمرانی در سطح کشور تصریح کرد: علیرغم اینکه روند پروژه های عمرانی در کل کشور شرایط خوبی ندارد، سرعت پروژه ها در شهرستان الیگودرز نسبت به جاهای دیگر بیشتر و از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

نماینده الیگودرز در مجلس همچنین از تکمیل زیرگذر خمه و آغاز مطالعات راه دسترسی الیگودرز به گلپایگان خبر داد.

معاون وزیر راه: خبرهای خوبی برای پروژه‌های چهاربانده شدن داران-دورود و چند پروژه راه منطقه داریم

در ادامه این وبینار که خانه ملت از آن می گوید، کدخدازاده معاون شرکت ساخت توسعه و حمل و نقل زیربنایی راه و شهرسازی کشور نیز به ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شول آباد، اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان لرستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده که سعی خواهیم کرد مراحل بعدی آن را نیز پیگیری کنیم.

پروژه راه الیگودرز

وی افزود: از آنجایی که محل اعتبار این پروژه از بودجه ۱۴۰۰ بوده باید تا ۳۱ تیرماه سال جاری جذب شود تا پروژه بتواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

معاون وزیر راه  و شهرسازی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی برای پروژه‌های چهار بانده شدن داران-دورود و شول آباد داریم، عنوان کرد: اولین تخصیص اعتبار این شرکت که از اول هفته آینده خواهد بود به استان لرستان اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل راه لرستان: تا کنون ۲۲۴ تن قیر برای آسفالت رمپ‌های احداث شده اختصاص یافته است

کرم اللهی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده تا شاهد پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه باشیم البته علاوه بر ۱۵ میلیارد تومانی که با تلاش نماینده شهرستان در سفر ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص یافته، برای تکمیل آن ۶ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز داریم.

پروژه راه الیگودرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۴ تن قیر برای آسفالت رمپ های احداث شده این طرح اختصاص داده شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi