پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکن نهضت ملی در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کرونا از گچساران، نوید موسوی معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری و شورای مسکن گچساران اظهار کرد: ادارات در قالب تعاونی نسبت به نهضت ملی اقدام کنند. وی گفت: اگر متقاضیان تا پایان مهر امسال نبست به قسط بندی تسهیلات مسکن خود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73307
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکن نهضت ملی در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کرونا از گچساران، نوید موسوی معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری و شورای مسکن گچساران اظهار کرد: ادارات در قالب تعاونی نسبت به نهضت ملی اقدام کنند.

وی گفت: اگر متقاضیان تا پایان مهر امسال نبست به قسط بندی تسهیلات مسکن خود اقدام نکنند سود آن از ۴ درصد به ۱۸ درصد خواهد رسید.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۶۵۰ مسکن ملی در گچساران وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۴۰ واحد آن هنوز تحویل داده نشده است.

موسوی عنوان کرد: ساخت مسکن نهضت ملی به پیمانکارانی داده می‌شود که سابقه درخشانی در طرح‌های انبوه سازی یا ساخت مسکن مهر داشته‌اند.

وی گفت: افزون بر ۲ هزارو ۵۰۰ واحد نهضت ملی در کهگیلویه و بوبراحمد ساخته خواهد شد.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با بسیج سازندگی ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی از سوی سپاه ساخته می شود که ۱۰۰ واحد آن در گچساران است. 

موسوی بیان کرد: مشکل ۱۴۷ واحد فاز دوم طرح ملی مسکن برطرف شده و بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. 

وی افزود: مهمترین مشکل فاز دوم تعداد طبقات و زمین بوده که از سوی این اداره کل برطرف شده است.

معاون مسکن و باز آفرینی راه و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد ادامه داد: فاز اول مسکن ملی در قالب ۲۸۸ واحد در گچساران در دست اجرا بوده که مهمترین مشکل این واحدها گذر لوله ۴۰ اینج در این مسیر است.

بدون توجه به حوزه فرهنگ در همه حوزه‌ها دچار مشکل می‌شویم
دنبال کنید

 

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران نیز در این جلسه ادامه داد: مسؤولان در قبال امضایی که زیر برگه انجام می‌دهند جوابگو هستند.

وی بیان کرد: در پروژه‌ای تجهیزاتی به کار برده شده که هیچ کارشناسی اجازه ساخت آن را نمی دهد، اما این کار با علم رییس آن اداره انجام شده و رئیس باید پاسخگو باشد و اگر بنیاد مسکن این موضوع را تایید کرده باید جوابگو آن باشد.

فرماندار گچساران افزود: به پروژه هایی که اینگونه مشکلاتی دارند هیچ گونه اعتباری پروژه اختصاص داده نمی‌شود.

دیهیم خوب اظهار کرد: جا دارد از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر د که بار دیگر ایستادگی در کنار نظام را به دنیا نشان دادند. 

وی عنوان کرد: مشکلات و معضلاتی در خصوص مسکن مهر قدیم و مسکن اقدام ملی وجود دارد که باید برای برطرف شدن آنها چاره اندیشی کرد.

فرماندار گچساران اضافه کرد: متقاضیان ۱۴۷ واحد در طرح مسکن ملی اعتراضاتی داشتند که در حال حاضر مشکل این افراد برطرف شده است.

دیهیم خوب با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای اولیه زندگی است، تصریح کرد: در انتخاب پیمانکاران پروژه مسکن ملی هیچ مشکلی وجود ندارد اما انتظار می‌رود از پیمانکارهای گچساران و دارای مجوز و متعهد برای احداث مسکن ملی استفاده شود.

وی بیان کرد: ریزش دیوار پردیس هنری گچساران به دلیل نظارت ضعیف رخ داده است، نظارت بر ساختمان‌ها باید به جدیت دنبال شود، اینکه یک دیوار بعد از چند سال خود به خود ریزش کند این نشان دهنده بی‌تعهدی پیمانکار نسبت به کارش بوده و یا اینکه ناظر به درستی بر ساخت و ساز نظارت نداشته است.

دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند 
دنبال کنید

فرماندار گچساران ابراز کرد: رئیس راه و شهرسازی یک گزارش کامل در زمینه ریزش دیوار پردیس هنری ارایه داده دهد تا مقصر اصلی این حادثه شناخته شود.

دیهیم خوب تصریح کرد: در زمینه زیرساخت مسکن ملی اولین کار ایجاد زیر ساخت‌ها است و نمی‌شود زیرساخت را نادیده گرفت، برای احداث شهرک‌ها باید فصاهای فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: مدتی است که بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان به فراموشی سپرده شده که انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری در این زمینه اختصاص داده شود.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi