جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کوتاهی وزارت نیرو برای تولید برق خورشیدی در سیستان و بلوچستان/اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد، گفت: اگرچه بهترین مکان برای ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان خاش است اما وزارتخانه تاکنون در این منطقه جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اقدامی نکرده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73225
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

کوتاهی وزارت نیرو برای تولید برق خورشیدی در سیستان و بلوچستان/اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به خشکسالی و کمبود آب و برق در استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه مردم حوزه انتخابیه در ایام ماه رمضان با تنش شدید آبی با همان قطعی آب رو به رو بودند این در حالی است که وزارت نیرو باید برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه زیرساخت‌های لازم را ایجاد می‌کرد ضمن آنکه چاه‌های آب در منطقه با افت شدید رو به رو شده‌اند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اقدامات وزارت نیرو پایه علمی و کارشناسی ندارد و سلیقه حرف نخست را در تصمیم‌گیری‌ها می‌زند، به‌عنوان مثال بهترین مکان برای ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان خاش است اما وزارتخانه تاکنون در این منطقه جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اقدامی نکرده است.

وی افزود: وزارت نیرو باید قبل از اقدام به ایجاد نیروگاه مطالعات لازم را انجام دهد چراکه برخی از استان‌ها مستعد ایجاد نیروگاه‌های بادی و برخی دیگر ایجاد نیروگاه خورشیدی هستند، هرچند استان سیستان و بلوچستان هر دو پتانسیل را توامان دارد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تغییر نوع آبیاری کشاورزی از غرقابی به آبیاری تحت فشار نیز ضرورت دیگری است که باید در استان‌های کم بارش به آن اهتمام ورزید./

پایان پیام  

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi