جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵۰ درصد سد مخزنی شاه قاسم آبگیری شده است/ برنامه آب منطقه‌ای برای افزایش ۱۰۰ درصدی حجم سد

به گزارش کرونا از یاسوج، آرش مصلح در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت سد مخزنی شاه قاسم گفت: حجم این سد ۹ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر ۶.۵ میلیون مترمکعب معادل ۵۰ درصد حجم سد آبگیری شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سد برای آبرسانی به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73198
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

۵۰ درصد سد مخزنی شاه قاسم آبگیری شده است/ برنامه آب منطقه‌ای برای افزایش ۱۰۰ درصدی حجم سد

به گزارش کرونا از یاسوج، آرش مصلح در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت سد مخزنی شاه قاسم گفت: حجم این سد ۹ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر ۶.۵ میلیون مترمکعب معادل ۵۰ درصد حجم سد آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سد برای آبرسانی به اراضی کشاورزی، توسعه اکوسیستم محیط زیست و گردشگری طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان برای کشت بهاره از آب این سد استفاده می‌کنند، به گردشگرپذیر بودن سد اشاره کرد و یادآور شد: فراخوان جذب مشاور ذی‌صلاح برای دریاچه سد، اراضی مجاور و تاسیسات انجام شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای گردشگری آبی و جامع سد هستیم و امیدواریم طرح خوبی برای استفاده هم‌استانی‌ها و هموطنان تدوین شود.

این مسئول ادامه داد: برای افزایش حجم سد شاه قاسم طرح انتقال آب از رودخانه دشت‌روم به سد شاه قاسم در حال انجام است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت بهره‌برداری همه ساله با حجم ۱۰۰ درصدی سد مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi