پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماز عید فطر در ۲۵نقطه اقامه می‌شود

آمادگی مصلی‌های شهرهای خراسان‌جنوبی برای برگزاری نماز و برپایی پایگاه‌های دریافت فطریه همه نوید آمدن عیدی بزرگ را می‌دهد. به گزارش کرونا، چقدر زود گذشته سحرهایی که در آن با نوای «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهائِکَ بِأَبْهاهُ وَ …» ساعاتمان معنوی می‌شد و افطارهایی که با زمزمه «اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَ عَلی رِزْقِکَ اَفْطَرْنا…» می‌گذشت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73177
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

نماز عید فطر در ۲۵نقطه اقامه می‌شود

آمادگی مصلی‌های شهرهای خراسان‌جنوبی برای برگزاری نماز و برپایی پایگاه‌های دریافت فطریه همه نوید آمدن عیدی بزرگ را می‌دهد.

به گزارش کرونا، چقدر زود گذشته سحرهایی که در آن با نوای «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهائِکَ بِأَبْهاهُ وَ …» ساعاتمان معنوی می‌شد و افطارهایی که با زمزمه «اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَ عَلی رِزْقِکَ اَفْطَرْنا…» می‌گذشت.

و اینک آستانه عید فطر است. عیدی زیبا که در آن مؤمنان روزه‌دار در صف‌های باشکوه نماز عید فطر را برپا می‌دارند و خداوند را به خاطر توفیق روزه‌داری شکر می‌کنند. مؤمنانی که گره و نیاز هم استانی و هم وطن خود را نیز فراموش نکرده و بعد از اقامه نماز با پرداخت فطریه و یا زکات روزه به نیازمندان آنان را در شادی این عید بزرگ سهیم می‌کنند.

هزار و ۹۳۳ پایگاه جمع‌آوری فطریه

حسین فلسفی راد، رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هزار و ۹۳۳ پایگاه جمع‌آوری فطریه‌های مؤمنین روزه دار توسط کمیته امداد استان برپا خواهد شد، بیان کرد: به منظور دسترسی آسان و سریع زکات فطریه روزه‌داران عزیز، روش‌های نوین پرداخت زکات نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: استفاده از سر شماره ussd (#۵*۰۵۶*۸۸۷۷*) بوسیله تلفن همراه که امکان انتخاب پرداخت زکات فطریه برای هر منطقه مورد نظر در سطح استان را میسر می‌کند، یکی از روش‌های نوین پرداخت فطریه هم استانی‌های عزیز است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کلیه کاربران اپلیکیشن بله نیز می‌توانند به راحتی و با استفاده از بازوی (بات) کمیته امداد، فطریه خود را پرداخت نمایند.

فلسفی راد با اشاره به اینکه اپلیکیشن بله این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا با سهولت بتوانند فطریه کمک‌های خود را به دست نیازمندان استان و شهر مورد نظر خود برساند، افزود: برای این منظور کاربر باید به بازوی مذکور در پیام رسان بله مراجعه و سپس گزینه فطریه یا کفاره را انتخاب و مبلغ مورد نظر خود را پرداخت نماید. ضمناً نصب اپلیکیشن بله از طریق سایت بانک ملی به راحتی شدنی می‌باشد.

وی یادآور شد: استفاده از سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز (ATM و مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به آدرس www.emdad.ir از دیگر روش‌های پرداخت فطریه در خراسان جنوبی است.

مبلغ فطریه ۴۰ هزار تومان تعیین شده است

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی مبلغ فطریه برای هر نفر ۴۰ هزار تومان و مبلغ کفاره غیر عمد نیز ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته وی سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فطریه در استان جمع‌آوری شده است.

حسن شرفی، سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به نزدیک بودن عید سعید فطر بیان‌کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز دعوت به عمل نمود تا جهت واریز مبالغ فطریه و کفارات عام در روز عید سعید فطر و روزهای بعد از عید به صندوق‌ها و پایگاه‌های مستقر در مصلاهای نماز جمعه، میادین و ورودی‌های اصلی شهرها، ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی و مؤسسات خیریه تحت نظارت مراجعه کنند.

شرفی اطهار کرد: اداره کل بهزیستی برای دریافت زکات فطریه مردم خراسان جنوبی آمادگی دارد و می‌تواند با جمع‌آوری زکات فطریه به صورت عام و خاص و همچنین کفاره، بخش کوچکی از مشکلات مددجویان خود را برطرف کند.

۴۰۱ پایگاه دریافت فطریه بهزیستی خراسان جنوبی

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۱ پایگاه در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی آماده جمع‌آوری زکات فطریه خواهند بود؛ افزود: در این پایگاه‌ها ۴۶۷ صندوق زکات فطریه، ۴۶۶ صندوق کفاره و ۲۳۵ صندوق جمع‌آوری سهم سادات مستقر می‌شود. این پایگاه‌ها از روز عید فطر تا ۲ روز پس از آن با محوریت مراکز و مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در سطح خراسان جنوبی مشغول به جمع‌آوری زکات فطریه خواهند شد.

شرفی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی می‌توانند مبالغ کفارات و فطریه خود را به شماره حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ واریز کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی افزود: طبق فتوای فقها مبلغ کفاره می‌تواند در قالب تهیه نان یا مواد غذایی مورد نیاز مراکز و مؤسسات خیریه اعم از کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی و غیره مصرف شود.

نماز عید سعید فطر در ۲۵ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ر اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در خراسان‌جنوبی در تمام ۲۵ پایگاه نماز جمعه با شکوه برگزار خواهد شد.

وی بیان‌کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم در این ۲۵ نقطه نماز جماعت به امامت ائمه جمعه منصوب از طرف حاکم اسلامی برگزار می‌شود وگرنه ممکن است در بسیاری از مساجد و امام زادگان و بقاع متبرکه نیز نماز عید برگزار شود.

شاهبیکی گفت: با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی در عید فطر سال جاری کمتر و شیوع بیماری نیز کاهش یافته است پیش بینی ما بر این است که امسال شکوه نماز افزون‌تر از یکی – دو سال قبل باشد.

وی ادامه داد: در مرکز استان و شهرستان بیرجند نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید علیرضا عبادی در مصلی المهدی برگزار می‌شود.

طبق آنچه که از روایات اسلامی به ما رسیده، پرداخت فطریه کامل کننده روزه ماه مبارک رمضان است که نباید از آن غفلت کرد. عبادتی که نشان می‌دهد در آئین اسلام مؤمن علاوه بر نماز و عبادت خداوند باید به فکر نیازمندان و محرومان اطراف خود نیز باشد و نمی‌تواند از شکوه نماز عید بهره بگیرد ولی بی تفاوت از کنار رنج نیازمندان بگذرد.

امیدواریم عید فطر بر همه آن‌هایی که دل در گروه معبود حقیقی دارند و یک ماه را به نام و یاد او بندگی کرده‌اند و همچنین برای مهین عزیزمان پر از خیر و برکت باشد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi