جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاکید بر تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری ضروری است

به گزارش کرونا از تبریز، عابدین خرّم روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران جزو متین‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری زبان گویای این قشر هستند که باید از ظرفیت آنها برای بیان مطالبات و دغدغه‌های کارگران استفاده کامل شود. وی  با اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73156
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

تاکید بر تأمین امنیت شغلی کارگران/ توجه به مطالبات کارگری ضروری است

به گزارش کرونا از تبریز، عابدین خرّم روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران جزو متین‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری زبان گویای این قشر هستند که باید از ظرفیت آنها برای بیان مطالبات و دغدغه‌های کارگران استفاده کامل شود.

وی  با اشاره به اینکه باید آشکار و شفاف با کارگران صحبت کرده و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود، ادامه داد: ضروری است تصمیماتی گرفته شود تا اصلی‌ترین عضو تولید و کسب‌وکار در آرامش به کار خود ادامه دهد.
 
خرّم گفت: باید حقوق و مزایای کارگران متناسب با کار پرداخت و کرامت انسانی آنان حفظ شود همچنین بهداشت و سلامت کار و کارگر مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی بیان داشت: موضوع مسکن نیز از مسائل مهمی است که در دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به آن توجه ویژه شده و تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توانند از این طرح استفاده کنند؛ اگر تعاونی‌های مسکن کارگری وارد عرصه شوند ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: آموزش مهارت به کارگران از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهارت‌افزایی کارگران انجام شود.
 
وی ادامه داد: با افزایش مهارت کارگران، کیفیت محصولات تولیدی ارتقا یافته و رضایت‌مندی مشتری افزایش می‌یابد؛ همچنین در امنیت و سلامت جامعه که دسترنج کارگر است تاثیرگذار است.
 
خرّم در خصوص اعتراضات کارگری نیز گفت: وقتی به مطالبات کارگری توجه نشود، کارگران به دنبال تحصن و تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی می‌افتند که این موضوع به ضرر کارفرما و کارگر است؛ البته ما به این موضوع به عنوان یک آسیب جدی نمی‌نگریم و معتقدیم که چنین مسائلی به دنبال یک‌سری مشکلات رخ می‌دهند که آن مشکلات باید حل شوند.

 
وی ادامه داد: قبل از اینکه این مسائل اتفاق بیفتد، باید مسوولان شنوای مشکلات کارگران باشند و حق و حقوق آنها را تامین کند و اگر خواسته‌ای، بحق نیست باید به شکل منطقی توجیه شوند.
 
خرّم متذکر شد: نظم و انضباط و رفتار حرفه‌ای کارگری از موضوعات بسیار مهم است و هیچ کاری و عملی بدون نظم نتیجه‌بخش نیست.
 
وی اضافه کرد: کارگران باید دارای رسانه باشند تا به‌صورت منطقی، پیام‌ها و مطالبات بحق خود را بیان کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از عوامل پیشرفت جریان کار و کارگری می‌توانند باشد و صاحبان صنایع و کارفرمایان باید از این شرکت‌ها حمایت کنند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان عامل بقای صنعت کشور بوده و باید از فعالیت این شرکت‌ها در تمام عرصه‌های تولیدی استقبال شود تا جریان تولید با تخصص و دانش بیشتر به نتایج بهتری منجر شود.
 
خرّم با اشاره به اینکه بخش خصوص آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها نمره قابل قبولی دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا بخش عمده‌ای از صنایع و معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر شود.

مرگ آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت/ محیط زیست؛ هشدار داده بودیم
دنبال کنید

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi