شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان

به گزارش کرونا از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از مدیران استانی و شهرستانی از روستای ساران یا همان سورون در بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد بازدید کرد و پیگیر مشکلات مردم در زمینه های مختلف شد. در این بازدید توسط دهیار روستا اعلام شد که در گذشته بسیاری از مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73091
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان

به گزارش کرونا از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از مدیران استانی و شهرستانی از روستای ساران یا همان سورون در بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد بازدید کرد و پیگیر مشکلات مردم در زمینه های مختلف شد.

در این بازدید توسط دهیار روستا اعلام شد که در گذشته بسیاری از مردم ساران به شهر یاسوج مهاجرت کرده بودند و تقریباً روستا خالی از جمعیت شده بود اما در حال حاضر با ارائه برخی خدمات مردم دوباره به روستای خود بازگشته اند و اینجا زندگی می کنند.

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان 6

در این بازدید مردم مشکلات خود را در زمینه های مختلف از جمله در بحث معارضات مردمی با منابع طبیعی موضوع آبرسانی و ساماندهی کانال های کشاورزی نبود سالن ورزشی در بزرگترین روستای بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد، رانش کوه در کنار جاده اصلی روستا مشکل طرح هادی و خاکی بودن بسیاری از معابر ساران و مشکل روشنایی در بسیاری از معابر روستا را به استحضار استاندار، معاون عمرانی، فرماندار و مدیران کل استانی رساندند.

بعد از بیان مشکلات مردم آنها به استاندار گفتند جاده آنها به دلیل ریزش کوه پرخطر شده و سال گذشته حادثه‌ای برای عده‌ای از اهالی پیش آمده بود همچنین در خصوص طرح هادی کار نصفه کاره رها شده و اداره برق نیز در بحث روشنایی روستا کار را نیمه کاره رها کرده است.

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان 7

آنها به استاندار گفتند که ۹۵ درصد از مردمان روستا در دوران دفاع مقدس به جبهه رفته بودند و ۷۵ نفر از افراد روستا جانباز از ۱۰ تا ۷۰ درصد هستند علاوه بر این تعداد چهار شهید در دفاع مقدس تقدیم کردند.

۱۱۰۰ پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌بندی و تکمیل می‌‌شوند
دنبال کنید

یکی از نمایندگان مردم در این نشست که در محل مسجد روستا برگزار شد چنین بیان کرد که ساران قطب تولید برنج است اما کانال های کشاورزی این ۲۰۰ هکتار هنوز به صورت سنتی بوده جهاد کشاورزی باید وارد میدان شده و آن را ساماندهی کند.

آنها البته از استاندار و فرماندار قدردانی کردند چرا که می گفتند برای اولین بار بوده که استاندار به این روستا آمده و به همین جهت کار او قابل تقدیر است.

اما دهیار مشکلات روستا را به صورت جامع در حضور مدیران استانی بیان کرد و گفت که اکنون ۲۰۰ خانوار در این روستا زندگی می کنند در حالی که تا چند سال پیش تنها ۸۰ تا ۹۰ خانوار بودند.

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان 8

دهیار از مشکلات آبرسانی به صدها هکتار زمین کشاورزی گفت که آب رودخانه از کنار آنها می‌گذرد و وارد دریا می شود اما آنها باید همچنان مشکل آب کشاورزی داشته باشند.

در ادامه استاندار به آنها نوید داد که مدیرعامل کنونی آب منطقه‌ای خودش جانب کشاورزان را می گیرد و از این بابت هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشید.

در این بازدید همچنین آنها به زمین‌های کشاورزی خودشان اشاره کردند که فقط یک نسق دارند و همه زمینه ها در ید منابع طبیعی است آن‌ها خواستار سنددار شدن زمین های کشاورزی خودشان شدند.

سارانی‌ها به یک مشکل بزرگ دیگر هم اشاره کردند به تعداد زیاد جوانان و نوجوانانی اشاره کردند که حتی یک نفر معتاد هم در این روستا ندارند اما دریغ از اینکه بزرگترین روستای بخش کبگیان با این همه جمعیت یک سالن ورزشی و یا یک چمن مصنوعی داشته باشد در حالی که ۲ هزار متر زمین هم برای این کار اهدا کرده‌اند.

شورای شهر قشم برتر استانی و کشوری شد
دنبال کنید

در ادامه استاندار از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواست تکلیف این مردم را در خصوص بلاتکلیفی زمینهای کشاورزی و معارضات مشخص کند که معتمدی پشت تریبون رفت و گفت: آنهایی که از سال ۳۷ به بعد در این زمین‌ها کار می کنند تا پایان سال ۱۴۰۲ سندها به نام خودشان زده می شود.

اولین سفر یک استاندار به روستای ساران/از وعده به مردم و کشاورزان تا اعتراف به یک واقعیت برای جوانان 9

استاندار سپس با مدیرعامل برق استان تماس تلفنی برقرار کرد و از معتمدی خواست در کمترین زمان ممکن مشکل روشنایی معابر را حل کند چراکه دهیاری پولی برای این کار ندارد.

یکی از مشکلاتی که در سفر همچنان به قوت خود باقی ماند موضوع سالن ورزشی بود که مدیرکل ورزش و جوانان اعتراف کرد اعتبارات ورزش استان ناچیز است و در سال گذشته کل اعتبار یک اداره کل ۲۰ میلیارد تومان بوده و نمی‌توان قولی برای این کار به مردم داد.

استاندار هم در ادامه صحبت های آقای مدیرکل به مردم گفت که به شما قول سالن ورزشی را نمی‌دهم چون بودجه برای این کار نداریم.

احمدزاده در ادامه از مدیرکل بنیاد مسکن خواست تا بقیه معابر روستا را در زمینه طرح هادی تکمیل کرده و آسفالت معابر ریخته شود وی همچنین در خصوص ریزش کوه و خطرات آن در جاده به مردم قول داد که به زودی کارشناسانی از این جاده بازدید خواهند کرد و بعد از کار کارشناسی معلوم می‌شود که باید جاده جایگزینی را در دستور کار قرار داد یا اینکه کار دیگری روی آن انجام شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi