پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب شرب “سرخون” همچنان طعم نفت می‌دهد/ بی‌تفاوتی معنادار مسئولان

چند سالی می‌شود که مردم “سرخون” دل خونی از آلودگی نفتی در این منطقه دارند، این آلودگی تاکنون زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، آب شرب این منطقه آلوده به نفت است و مسئولان شرکت نفت در این خصوص بی‌اهمیتی را در پیش گرفتند. به گزارش کرونا، مشکل آب در کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72929
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

کرونا :

آب شرب “سرخون” همچنان طعم نفت می‌دهد/ بی‌تفاوتی معنادار مسئولان

چند سالی می‌شود که مردم “سرخون” دل خونی از آلودگی نفتی در این منطقه دارند، این آلودگی تاکنون زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، آب شرب این منطقه آلوده به نفت است و مسئولان شرکت نفت در این خصوص بی‌اهمیتی را در پیش گرفتند.

به گزارش کرونا، مشکل آب در کشور بسیار جدی بوده و پشت هر مسئله و مشکلی بی‌تدبیری و سوء مدیریت ریشه دوانده است، گاهی آب نیست و مردم با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند در برخی مناطق هم که آب است از کیفیت لازم برخوردار نیست.

چند سالی می‌شود که مردم “سرخون” دل خونی از آلودگی نفتی در این منطقه دارند، این آلودگی تاکنون زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و هر از چند گاهی با وقوع حوادثی از جمله رانش زمین، زلزله، ترکیدگی لوله‌های نفت فرسوده این آلودگی تشدید و زندگی مردم مختل می‌شود.

حالا اگر کسی به سرخون برود و بخواهد کمی آب بنوشد، آب بوی نفت می‌دهد، بوی نفتی که جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردمان منطقه سرخون شده و با وجود گذشت چند دهه از ایجاد این آلودگی نفتی چاره‌ای برای حل دائمی مشکل اندیشیده نشده است.

آب شرب سرخون آلوده به نفت

موسی طهماسبی،  رییس شورای اسلامی شهرستان اردل، با اشاره به مشکلات جدی آب شرب در شهرستان اردل اظهار داشت: معضل بی‌آبی یا آلودگی آب سرتاسر شهرستان اردل را فرا گرفته است، اولین نقطه مشکل‌ساز آلودگی آب در شهر سرخون و دهستان هلیساد اعم از ۸ روستا بوده که کل آب این مناطق، آلوده به مواد نفتی است.

 وی افزود: با این آلودگی، مردم آب پایدار ندارند و فقط ساعاتی از روز به صورت مقطعی از آب موجود بهره‌مند هستند. با این وصف اثرات آلودگی آب، همواره در آب آشامیدنی آنان مشاهده می‌گردد.

رییس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: آب شرب پایدار منطقه چشمه سرخون آلوده به مواد نفتی است و مسئولین شرکت نفت و خط لوله مارون اصلا اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند، با توجه به این مسائل، مردم در آینده نه چندان دور با مشکل و بحران کم آبی مواجه می‌شوند لذا لازم است برای آب شرب پایدار این مناطق چاره اندیشی گردد.

وی تصریح کرد: آب روستاهای گندمکار از چشمه تامین می‌شود که این چشمه‌ها هم در فصل تابستان کم آب و در حال خشک شدن هستند، شایان ذکر است در فصل تابستان چندین خانوار در روستاهای گندمکار آب آشامیدنی ندارند.

روستاهای “مور و تل‌تاگ” نه آب دارند و نه منبع آب و نه جاده درست برای آبرسانی با تانکر

طهماسبی ادامه داد: در روستاهای مور و تل‌تاگ با ۱۵۰ خانوار نه آبی وجود دارد و نه منابع آبی در منطقه است که بتوان، آب مورد نیاز آنان را تامین کرد، به علت بارش برف در فصل زمستان نیز به علت عدم وجود جاده مناسب، حتی تانکر آب هم نمی‌تواند به این دو روستا آبرسانی کند، مگر اینها هموطنان ما نیستند؟

رییس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: در دهستان شلیل حدود ۶ سال پیش عملیات تاسیس مخزن آب برای روستاهای شهرک محمدی و علی‌آباد شروع شده است اما مردم شاهد هیچ اقدام جدی در خصوص تکمیل آن نبودند که این مسئله مردم را آزرده خاطر نموده است، متاسفانه این دو روستا با مشکل کم آبی و سهمیه‌بندی نامناسب روبه رو شدند.

وی با اشاره به مسئله آب شهر اردل، تصریح کرد: شهر اردل بزرگ و مرکز یک شهرستان است اما در زمستان آب گل آلود می‌شود! نباید این شهر باستانی با این جمعیت، هنوز مشکل آب داشته باشد، متاسفانه در شهر کاج هم مشکل کم آبی وجود دارد.

مشکل کم‌آبی شهر کاج ناشی از مشکلات اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: مشکل کم‌آبی شهر کاج ناشی از مشکلات اجتماعی است که انتظار می‌رود مسئولین به این قضیه ورود کرده و مشکل کم‌آبی این شهر هم مرتفع گردد.

وی تصریح کرد: مردم سرخون از بافت لوله‌های ۴۰ سال پیش و قدیمی گلایه دارند و معمولا مردم مشکلات جدی در این زمینه دارند که باید این موارد رفع شود، تعدای از خانوارهای شهر سرخون نیز از سطح مخزن بالاتر قرار دارند که کلا با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین شهرستانی و استانی تقاضا می‌شود نسبت به قضیه آب که مایه حیات و نیاز ضروری مردم است، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi