شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعطیلی عجیب یک واحد تولیدی بزرگ در شهرک فرودگاه یاسوج/ سرانجام تسهیلات میلیاردی چه می‌شود؟

به گزارش کرونا از یاسوج، مشکل اصلی این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد تولید و اشتغال است، همان معضل و مشکلی که رهبری معظم انقلاب سال‌های سال روی آن دست گذاشته‌اند و شعار هر سال را در فرمان نوروزی با محوریت اشتغال تولید بیان می‌کنند. در استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل حادتر از سایر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72908
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

کرونا :

تعطیلی عجیب یک واحد تولیدی بزرگ در شهرک فرودگاه یاسوج/ سرانجام تسهیلات میلیاردی چه می‌شود؟

به گزارش کرونا از یاسوج، مشکل اصلی این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد تولید و اشتغال است، همان معضل و مشکلی که رهبری معظم انقلاب سال‌های سال روی آن دست گذاشته‌اند و شعار هر سال را در فرمان نوروزی با محوریت اشتغال تولید بیان می‌کنند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل حادتر از سایر نقاط کشور است چرا که تولید آن چنانی در واحدهای تولیدی استان انجام نمی‌گیرد، معادن آن تقریباً غیر فعال است و به تبع اشتغال در استان وضعیت خوبی ندارد.

دعواهای سال‌های اخیر در ادارات دولتی و استخدام‌های مسئله‌دار و به کارگیری‌های فله‌ای که حاشیه‌های فراوانی برای استان ایجاد کرد خود دلیلی بر رکود اشتغال در استان است چرا که اگر واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بودند و برای مثال کارخانه قند یاسوج و دیگر واحدها روی مدار تولید قرار می‌گرفتند دیگر معضلی به نام نیروهای اخراجی بیمارستان جلیل و یا مواردی از این دست نداشتیم.

اکنون شنیده‌ها چنین می‌گوید که یک واحد تولیدی با ظرفیت بسیار بالای تولید و اشتغال در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به هر دلیل راکد مانده و از کارگران خواسته‌اند که تا اطلاع ثانوی به خانه‌های خود رفته و منتظر راه‌اندازی کارخانه باشند.

شنیده‌ها می‌گوید که این واحد تولیدی ۱۹ و به روایت دیگر ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و چند ماهی است که بعد از اخذ تسهیلات هنوز وارد مدار تولید نشده است.

این در حالی است که تسهیلات ارزان قیمت را برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی می‌دهند و جای سوال است که اگر چنین تسهیلاتی به سرمایه گذار این واحد تولیدی داده شده چرا کار را شروع نمی‌کند تا علاوه بر تولید عده‌ای کارگر بینوا هم به نان و نوایی برسند.

قالیباف از کمیسیون عمران خواست گزارش خود از مناطق زلزله‌زده را به مجلس ارائه کند
دنبال کنید

هر چند نام این واحد تولیدی نزد کرونا محفوظ است اما از مسؤولان متولی همچون صنعت و معدن و تجارت و معاون اقتصادی استاندار و همچنین کارگروه رفع موانع تولید انتظار می‌رود که این موضوع را پیگیری کنند چرا که در صورت صحت پرداخت این تسهیلات میلیاردی و رکود این واحد تولیدی، تنها و تنها به بیت المال خیانت می‌شود.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi