جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبیاری بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت با آب چاه

محمد انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از ۴ هزار هکتار زمین زراعی آبی در باشت وجود دارد که از این میزان تامین آب ۳۰۰ هکتار آنها از طریق رودخانه ها انجام می شود. وی بیان کرد: افزون بر ۳ هزار و ۳۶۶ هکتار از زمین های آبی باشت از طریق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72893
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

آبیاری بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت با آب چاه

محمد انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از ۴ هزار هکتار زمین زراعی آبی در باشت وجود دارد که از این میزان تامین آب ۳۰۰ هکتار آنها از طریق رودخانه ها انجام می شود.

وی بیان کرد: افزون بر ۳ هزار و ۳۶۶ هکتار از زمین های آبی باشت از طریق چاه و  ۴۰ هکتار توسط چشمه و قنوات تامین آب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی باشت با اشاره به اینکه سالانه بطور متوسط ۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی آبی این شهرستان زیر کشت برنج، ۸۰۰ هکتار کشت ذرت، ۷۰۰ هکتار ماش و ۱۰۰ هکتار کنجد و ۱۵۰ هکتار خیار می رود، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی آبی باشت به دلیل خشکسالی و کم آبی تابستان زیر کشت نمی رود.

انصاری عنوان کرد: شغل ۹۰ درصد مردم باشت کشاورزی است،بیشترین سطح زیر کشت آبی این شهرستان در حوزه شهر باشت است.

وی گفت: پایین بودن قیمت گندم  در سالهای گذشته  موجب شد کشاورزان دنبال کشت های با ریسک بالا بروند که خوشبختانه با حمایت دولت قیمت گندم از ۵۰ هزار ریال به ۱۱۵ هزار ریال رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت خاطرنشان کرد: با افزایش یک و نیم برابری قیمت گندم در کشت زراعی سال آینده مردم کشت های جایگزین انتخاب خواهند کرد.

انصاری بیان کرد: در آبیاری نوین میزان تلفات آب بسیار کم است و دولت در این زمینه از کشاورزان با پرداخت تسهیلات و کمک های بلا عوض حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد هزینه آبیاری نوین از سوی دولت پرداخت می شود، افزود: رویکرد دولت توسعه بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است که کشاورزان باید از این فرصت بیشتر و بهتر استفاده کنند.

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زلزله زده در شهرستان دنا تمدید شد
دنبال کنید

انصاری اظهار کرد: کشت ماش و ذرت علوفه ای مهمترین کشت جایگزین است، این محصولات به زمان کشت تا برداشت به هفت تا هشت بار آبیاری نیاز دارند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi