جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنوعیت صادرات گوجه، پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان در پی انتقال دغدغه کشاورزان منطقه

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس با اشاره به نشست مشترک خود با معاون وزیر جهادکشاورزی و قائم مقام وزیر در امور مجلس جهت پیگیری لغو ابلاغیه ممنوعیت صادرات ۴ محصول کشاورزی، از لغو این ممنوعیت خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72836
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

ممنوعیت صادرات گوجه، پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان در پی انتقال دغدغه کشاورزان منطقه

محمدمهدی فروردین  در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر کشاورزی و قائم مقام وزیر در امور مجلس، عنوان کرد: در پی اعتراضات گسترده کشاورزان حوزه انتخابیه در خصوص ابلاغیه اخیر وزیر جهادکشاورزی مبنی بر ممنوعیت صادرات ۴ محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و بادمجان و احتمال ضرر و زیان کشاورزان منطقه، این مسئله طی یک نشست اضطراری به مسئولان ارشد وزارت جهادکشاوری منتقل شد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس تأکید کرد: طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران، نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک درباره ممنوعیت صادرات چهار محصول با پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس و اعضای کمیسیون جهادکشاورزی مجلس شورای اسلامی و نظر شفاهی وزارت جهاد به گمرک‌های اجرایی ابلاغ نشد و صادرات این محصولات در حال حاضر ممنوع نیست، ولی ممکن است تعرفه صادراتی افزایش یابد.

وی یادآور شد: در مکاتبه ۲۸ فروردین وزارت جهاد کشاورزی با گمرک ایران اعلام شده بود که صادرات چهار محصول کشاورزی گوجه، بادمجان، سیب زمینی و پیاز ممنوع شود. این در حالی است که  گمرک از لغو این ممنوعیت و عدم اجرای آن خبر داده است. 

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: قطعا این خبر موجب ایجاد انگیزه برای کشاورزان خواهد بود و امیدواریم این مسئله به افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور بیانجامد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi