جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صدای سوت قطار سال آینده در استان چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهور به استان، اعتبار برای کل راه‌آهن در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۲ سوت قطار در استان شنیده شود. به گزارش کرونا، علی حیدری شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی استاندار چهارمحال و بختیاری با مدیران رسانه این استان، اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72785
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

کرونا :

صدای سوت قطار سال آینده در استان چهارمحال و بختیاری شنیده می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهور به استان، اعتبار برای کل راه‌آهن در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۲ سوت قطار در استان شنیده شود.

به گزارش کرونا، علی حیدری شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی استاندار چهارمحال و بختیاری با مدیران رسانه این استان، اظهار داشت: برای اخذ کمیسیون ۲۳ خانه مطبوعات باید روال اداری انجام شود که پس از آن مشکلی نخواهد بود. در سفر ریاست جمهور به استان، اعتبار برای کل راه‌آهن در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۲ سوت قطار در استان شنیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در چند ماه گذشته دو خط پدافندی آب شرب به شبکه آب شرب شهرکرد اضافه شد. برای ۲۳ هزار واحد مسکونی در سراسر استان زمین تامین شده است که این مقدار مسکن معادل ۶۰ درصد تعهدات در چهارسال است که انتظار می‌رود با اتمام اینکار افت قابل توجهی در قیمت مسکن استان اتفاق افتد.

توسعه استان توسعه متوازن مبتنی بر آمایش سرزمین است

علی شهریارپور،  رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان نیز اظهار داشت: در برنامه‌های قبلی، توسعه بخشی مورد توجه بود اما در حال حاضر در این دولت، توسعه متوازن مبتنی بر آمایش سرزمین اهمیت دارد، باید بتوان از تمام ظرفیت‌های استان به طور همزمان و همگام استفاده و یک توسعه همه جانبه در سطح استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به راه آهن استان، بیان داشت: طرح راه آهن استان چهارمحال و بختیاری از سال ۹۱ شروع شده است و تا قبل از ۳ سال گذشته، مجموع اعتبارات آن به ۲۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید که در طی سه سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اختصاص پیدا کرده که در سفر آینده رئیس جمهور به استان اعتبارات تکمیلی هم دیده شده است.

 رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۷۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که اعتبار تکمیل آن بالای ۶ هزار میلیارد تومان است و هرچه زمان بگذرد اعتبارات آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند اما در بین این طرح‌ها ۵۰ طرح پیشران توسعه اقتصادی وجود دارد که اهمیت بیشتری برای استان دارند.

شهریارپور مطرح کرد: این طرح‌ها عمدتاً طرح‌های حمل و نقل، ارتباطی، فرودگاه شهرکرد، طرح تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی و صنعت و به ویژه راه آهن استان و طرح بن-بروجن است که با تامین اعتبار آن‌ها حتماً در بازه زمانی مشخص به بهره‌برداری می‌رسند.

مراجعه ۴۷۰ سرمایه‌گذار

محمدکاظم منزوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت استفاده از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در استان، اظهار داشت: در دو تا سه ماه اخیر بیش از ۴۷۰ نفر متقاضی حقیقی و حقوقی که اکثر آن‌ها سرمایه‌گذار بودند، به دفتر استاندار مراجعه کردند.

وی گفت: در خصوص توسعه گردشگری استان با توجه به فرصت کمی که وجود دارد،   تمرکز بر آن دسته از مباحث گردشگری است که نیاز به زیرساخت کمتری دارند و بیشتر مسئله‌شان کارهای غیرزیرساختی است.

شکایت مدیران دولتی از رسانه‌ها انجام نشود

محسن حسین‌میرزایی،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه اظهار داشت: سیاست اساسی تعامل صد در صدی با رسانه‌ها است و باید این تعامل مستمر باشد، مدیران استان در تمام سطوح باید از نقد دلسوزانه، عالمانه و آگاهانه استقبال کنند چرا که چنین نقدهایی در راستای پیشرفت و تعالی استان هستند.

وی بیان داشت: مدیران نباید از هیچ رسانه‌ای شکایت کنند و اگر هم شکایت صورت گرفته و یا سوء تفاهمی پیش آمده است باید حل و فصل شود و به صلح و صفا خاتمه پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید در استان چهار محال و بختیاری به این باور رسید که همه یک خانواده هستیم، اگر این باور در استان ایجاد شد بسیار کمک‌کننده است، رسانه نقش فاخری در امید آفرینی به مردم دارد و می‌تواند کمک کننده بسط و گسترش همدلی در جامعه باشد. باید مسائل و مشکلات استان را از خود بدانیم و با کمک هم آن‌ها را حل کرد.

وی اظهار کرد: در راستای پیشرفت استان و اینکه بتوان تصمیم درست گرفت در کنار طرح مشکل باید راهکار داد و حتما با آغوش باز پذیرا هستیم، هر چیزی که در راستای پیشرفت استان باشد قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین استان در راستای احقاق حقوق مردم ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد، در آینده نزدیک خبرهای خوبی در خصوص آب مردم استان می‌شنوید، پیگیری جدی خصوصاً در مورد آب انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi