جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آغاز طرح «احسان علوی» ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش خبرنگار گروه جامعه کرونا ، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، معاون کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد احسان در محل ساختمان ستاد اجرایی ، طرح احسان علوی برای حمایت از ۲۲ هزار نفر از ایتام کمیته امداد به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال آغاز شد.. معاون اجتماعی ستاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72623
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

آغاز طرح «احسان علوی» ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش خبرنگار گروه جامعه کرونا ، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، معاون کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد احسان در محل ساختمان ستاد اجرایی ، طرح احسان علوی برای حمایت از ۲۲ هزار نفر از ایتام کمیته امداد به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال آغاز شد..

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام درباره این طرح اظهار داشت: در طرح احسان علوی با همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری کمیته امداد امام خمینی و بنیاد خیریه عترت فاطمی حدود ۳۰ هزار نفر از ایتام تحت پوشش قرار می‌گیرند. در این طرح حدود ۲۲ هزار نفر از ایتام کمیته امداد و ۸ هزار نفر از موسسات خیریه تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان قرار می‌گیرند.

علی عسگری افزود: مقررشد این طرح هرساله توسط بنیاد احسان انجام شود که آغاز این طرح در سال جاری با ماه رمضان و شبهای مبارک قدر مصادف شده و برای اجرای امسال این طرح حدود ۱۱ میلیارد تومان درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: سایر نهادهای خیریه و دستگاه‌های مربوطه و خیرین نیز می‌توانند در طرح احسان علوی مشارکت کنند. 

عسگری تصریح کرد: مراسم امروز برای افزایش توجه جامعه به مسئله حمایت از ایتام است؛ در مجموعه ستاد اجرایی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد؛ در معاونت اجتماعی به این مسئله ساختاری نگاه کرده‌ایم و سه بنیاد تحت نظر این معاونت قرار دارند‌ که وظیفه بنیاد احسان حمایت از خانواده‌های محروم و امدادرسانی، مسئولیت بنیاد برکت توانمندسازی و ایجاد اشتغال و مسئولیت اصلی بنیاد ۱۵ خرداد فعالیت در حوزه سلامت و جمعیت است؛ در حوزه معاونت اجتماعی این سه بنیاد همپوشانی خوبی دارند که می‌توانند نیازهای جامعه هدف را تامین کنند.

۲۰۰ هکتار گیاه دارویی در کهگیلویه کشت شد
دنبال کنید

وی افزود: ما صندوق بورسی حمایت از ایتام تاسیس کرده‌ایم که بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. حمایت ستاد از ایتام تنها محدود به بنیاد احسان نیست و با ظرفیت بنیاد برکت می‌توانیم برای ایتام، اشتغال نیز ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: بخش سلامت و بهداشت نیز برعهده بنیاد ۱۵ خرداد است؛ برای مثال در طرح لبخند احسان هزینه‌های دندانپزشکی افراد مناطق محروم تامین می‌شود بنابراین هزینه درمانی بخشی از این ایتام را نیز می‌توانیم تامین کنیم. 

مدیرعامل بنیاد احسان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروزه یکی از نیازهای جامعه ما، ورود به عرصه‌های اجتماعی و کمک به همنوعان است و فطرت انسان با این موضوع مانوس است. 

سعید سلیمانی با بیان این‌که ارزش‌های دینی و انقلابی با حمایت از ایتام احیا می‌شود، افزود: در آیات و روایات ما بر سرپرستی ایتام تاکید شده است. خیریه‌های کوچک و بومی در این حوزه فعال شده‌اند و اگر بتوانیم با یک شبکه‌سازی هوشمند، جریان خیریه را از شبکه‌های کوچک به بزرگ متصل کنیم خدمت بزرگی به این جامعه خواهد شد.

در ادامه مراسم، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این‌که نزدیک به ۴۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور داریم، گفت: در سال گذشته خیرین بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کرده‌اند.

حبیب‌الله آسوده با بیان این‌که یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی در حال کمک به ایتام هستند، تصریح کرد: سرانه ایتام امسال ۷۵۰ هزار تومان تعیین گردیده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد حامی افزایش یابد تا بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را مورد حمایت قرار دهیم.

انبارهای ذخیره محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی می‌شود
دنبال کنید

وی افزود: از خدمات گسترده و همیشگی ستاد اجرایی فرمان امام تشکر و قدردانی می‌کنم که همواره در امورخیر و کمک به مستضعفین پرچمدار بوده‌است و هیچ جا ایتام و محرومین را تنها نگذاشته‌اند.

در انتهای این مراسم، از تعدادی از خیرین و حامیان ایتام توسط ستاد اجرایی فرمان امام تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi