جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان قابل پذیرش نیست/ باید چاره اندیشی عاجلی صورت پذیرد

عزیزی گفت: در نشست هم اندیشی نمایندگان عضو فراکسیون جنوب با وزیر بهداشت، عنوان شد که وجود تعداد زیادی پروژه نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان در کنار حجم زیاد مشکلات در مناطق جنوب کشورقابل پذیرش نیست و باید چاره اندیشی عاجلی صورت پذیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72605
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان قابل پذیرش نیست/ باید چاره اندیشی عاجلی صورت پذیرد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ نشست هم اندیشی نمایندگان عضو فراکسیون  پیشرفت و توسعه جنوب کشور با دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه عصر روز سه شنبه ( ۳۰ فروردین ماه) در محل سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این نشست که معاونین وزیر بهداشت هم حضور داشتند نمایندگان حاضر در جلسه به بیان اهم مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مناطق جنوب کشور پرداختند و ضمن تشکر از خدمات وزیر و معاونین ایشان خواهان توجه و اهتمام جدی درجهت حل این مشکلات شدند.

ابراهیم عزیزی رئیس فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب مجلس در خصوص اهداف و نتایج این جلسه گفت: هدف از این نشست انتقال مهمترین مسایل مربوط به حوزه بهداشت و درمان که مطالبه به حق مردم این مناطق است به متولیان امر بود و امیدواریم با پیگیری هایی مجدانه ای که صورت می گیرد بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع نماییم .

وی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک پیگیری مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استانهای جنوبی متشکل از برخی از معاونین وزیر وهم چنین اعضای فراکسیون جنوب اظهار داشت: معتقدم با تعامل و همدلی که میان اعضای فراکسیون جنوب و مجموعه وزارتخانه بهداشت و درمان بوجود آمده می توان اقدامات اساسی در این خصوص انجام داد.

عزیزی افزود: در مناطق جنوب کشور بدلیل هم مرز بودن با کشورهای عراق، افغانستان،پاکستان وتردداتباع این کشورها به مناطق جنوبی کشور شاهد حجم وسیعی از مشکلات بهداشتی و درمانی هستیم که این مساله نیازمند توجه خاص وزارت بهداشت به این مناطق هستیم.

پیگیری برای اختصاص اعتبار به "پل میدان گیل" شهرستان لاهیجان؛ قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی
دنبال کنید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود تعداد زیادی پروژه نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان در کنار حجم زیاد مشکلات دراین مناطق قابل پذیرش نیست وانتظار به حق مردم از متولیان امر این است که در این خصوص چاره اندیشی عاجلی صورت بگیرد.

وی دغدغه های مطرح شده توسط نمایندگان مناطق جنوب کشور را خواسته به حق مردم این مناطق عنوان کرد و بیان داشت: دولت در برخی موارد رقیب بخش خصوصی شده و این پذیرفتنی نیست در حالیکه برای حل مشکلات باید از ظرفیت بخش خصوصی و خصوصا خیرین حوزه سلامت بهره برد.

رئیس فراکسیون جنوب در مجلس افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام، کمبود لوازم و تجهیزات مدرن پزشکی، مشکلات کادر درمان اعم از جامعه پزشکی و پرستاری ،توجه به موضوع توریسم سلامت در مناطق جنوبی ،مباحث مربوط به افزایش ظرفیت دانشجو در رشته پزشکی ،افزایش اختیارات استانها در حوزه بهداشت و درمان، کاهش هزینه های پرداختی توسط مردم، توجه به فعالیت های دانش بنیان در حوزه سلامت، پرداخت به موقع مطالبات، بررسی علل و عوامل مهاجرت پزشکان و پرستاران و ارائه راه حل برای حل این رخداد و مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی از جمله مهمترین مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

وی در پایان با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس انقلابی قطعا در حل مشکلات موثر و راهگشاست، خاطرنشان کرد: هر چند ما به محدودیت ها و موانع واقفیم اما رویکرد تعاملی وزارت بهداشت با نمایندگان مردم و دستور ویژه وزیر برای توجه به مسایل و مشکلات جنوب کشور قطعا راهگشا خواهد بود ./

نیازمند تغییر رویکرد نسبت به آموزش مهارت‌های شغلی به نسل جدید و تغییر ریل سیاست‌گذاری‌ها هستیم
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi