شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌ بردن از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ضروری است

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس در نشست با جمعی از مدیران عامل شرکت های فناور استان با بیان اینکه تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان، اقدام مهم مجلس در راستای تحقق شعار سال به شمار می رود، گفت: بهره‌ بردن از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ضروری است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72512
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

بهره‌ بردن از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ضروری است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از مدیران عامل شرکت های فناور استان البرز حضور یافت.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این نشست با بیان اینکه تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان، اقدام مهم مجلس در راستای تحقق شعار سال به شمار می رود، گفت: بهره‌ بردن از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ضروری است.

وی افزود: به علت تحریم مواد اولیه در بخش تولید،استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در موارد تحریمی لازم است و باید پایان نامه های مقاطع ارشد و دکترا باید به سمت مساله محور بودن برودو با توجه به نیازهای کشورتدوین شود.

عباسی با بیان اینکه باید ازظرفیت دانشجویان در مقاطع دکترا و فوق لیسانس در این زمینه می توان بهره برد، بیان کرد: با تسهیل در صدور مجوزهای دانش بنیان و اطمینان دادن به مردم برای استفاده از تولیدات داخلی می توان اقتصاد کشور را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون جهش تولید دانش بنیان، دستگاه های دولتی، کالاهای وارداتی مورد نیاز خود را اعلام می کنند و مجموعه های دانشگاهی و دانش بنیان برای تولید آن کالا برنامه ریزی می کنند، ادامه داد: نیاز کشور تولید با ارزش افزوده بالاست. مثلا کشور ۹۰ درصد زعفران دنیا را تولید می کند اما به دلیل بهره‌وری نامناسب، گردش مالی آن تنها نیم میلیون دلار است./

بعد از 15 سال گازرسانی به روستاهای سرپل ذهاب اتفاق افتاد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi