جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمینه برای توسعه روز افزون هشترود مهیا است

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس، گفت: در سال های اخیر زمینه برای توسعه روز افزون هشترود مهیا شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72317
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

زمینه برای توسعه روز افزون هشترود مهیا است

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ،سید حمزه امینی در همایش تحقق شعار سال در شهرستان هشترود،گفت: طی سال های گذشته به همت مسئولان سابق و فعلی این منطقه زیرساخت های مناسبی برای پیشرفت این شهرستان آماده شده است.

 نماینده  مردم هشترود و چاراویماق در  مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در این راستا تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند در هشترود، یک هزار و ۵۵۰ هکتار آن به بهره بردرای رسیده، تا سوم خرداد نیز ۸۰۰ هکتار آن و تا تیرماه ۲۰۰ هکتار دیگر آن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین بهره برداری از سایر فازهای دوم تا پنجم این سد نیز به همت مسئولان شهرستانی و کشوری نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی افزود: گندم تنها محصول هشترود و این منطقه بوده و به واسطه آبی که در سد سهند وجود دارد، این قول را می دهم که که بتوانیم کل نیاز آذربایجان و حتی کشورهای همسایه را تامین کنیم.

امینی با بیان اینکه کشاورزی سالم ترین و مهم ترین صنعت است گفت: پایاب سد سهند و سدهای منطقه برای توسعه مناسب ترین منابع آبی هستند، خاک حاصلخیز هشترود و چاراویماق وجود دارد لیکن بودجه مناسبی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در این مناطق می طلبد و  امید است دولت انقلابی در تامین بودجه مورد نیاز برای این منظور حمایت های مناسبی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده با صنایع فولاد منطقه و نیز قطعه سازی ایران خودرو و سرمایه گذاری شیرین عسل گام های اساسی در اشتغال و کاهش بیکاری در این شهرستان و حتی شهرهای منطقه برداشته خواهد شد.

عملیات اجرایی هتل ۵ ستاره تأمین اجتماعی در سرعین شتاب می‌گیرد
دنبال کنید

وی افزود: تحقق این امر در سایه همدلی و همزبانی مسئولان بوده و امید است بتوانیم قدم های موثری در راستای شکوفایی و توسعه هشترود برداریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi