چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تجلیل از سفیران صلح در کهگیلویه و بویراحمد/یک هشدار از رئیس کل و معرفی بهترین شهرستان در صلح و سازش

به گزارش کرونا از یاسوج آیین تقدیر از صلح یاران و سفیران صلح در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و تعداد ۳۱ نفر از سفیران صلح استان تجلیل شدند. در این جلسه حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: موضوع صلح و سازش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72299
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

تجلیل از سفیران صلح در کهگیلویه و بویراحمد/یک هشدار از رئیس کل و معرفی بهترین شهرستان در صلح و سازش

به گزارش کرونا از یاسوج آیین تقدیر از صلح یاران و سفیران صلح در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و تعداد ۳۱ نفر از سفیران صلح استان تجلیل شدند.

در این جلسه حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: موضوع صلح و سازش اولین قانون طبیعی خلقت در زمینه داوری است و در زمان وقوع اختلاف، اولین اقدام حل و فصل آن اختلاف بود.

 وی گفت: میانجیگری بزرگان و ریش سفیدان به خاطر نفوذ کلام و احترامی که مردم برای بزرگان داشتندف مردم نیز به سخنان آنها گوش داده و اختلافات را حل می کردند و موجب صلح و سازش می شد.

نگین تاجی عنوان کرد: نه فقط در نظام حقوقی ما بلکه همه ملت‌ها در حال برگشت به دوران صلح و سازش هستند و به لحاظ آثار بسیار خوب آن، تمام نظام های قضایی دنیا به دنبال این موضوع هستند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان در ادامه گفت: وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف اصلاح ذات البین است و اکنون شورای حل اختلاف از این وظیفه اصلی فاصله گرفته و رأی صادر می کند که در این راستا، شورای حل اختلاف باید به وظیفه اصلی خود بازگردد.

 نگین تاجی با اظهار این که بهترین اندرز قرآن دعوت به سازش است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد سفیران صلح، کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و خود را عضوی از مردم و هم درد آنان می دانند.

وی با اشاره به سخن زیبای حضرت امام علی علیه السلام که ارزش صلح و سازش و اصلاح ذات الببین بین مردم را از هزاران رکعت نماز مستحبی بالاتر دانسته است، تصریح کرد: برای شما سفیران صلح توفیقی است که در این مسیر، بهترین کارها و شایسته ترین نیکی ها را انجام می دهید.

رئیس جمهور: پروژه پتروشیمی گچساران نماد تبدیل تهدید به فرصت است
دنبال کنید

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد استان به آثار بسیار خوب اصلاح ذات البین اشاره نمود و افزود: در بحث صلح و سازش آثار بسیار بزرگی بر آن وارد می شود که پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اختلافات و نزاع هاست و صلح یاران به لحاظ نفوذ اجتماعی که دارند از این نزاع ها جلوگیری می نمایند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه اظهار داشت: اکثر نزاع هایی که در استان شکل می گیرد ناشی از اختلافات ملکی و یا خانوادگی بوده که این اختلافات اگر به موقع حل نشوند تبدیل به بحران بزرگ می‌شوند.

 وی با اذعان به اینکه انتظارات ما از سفیران صلح فقط تلاش در هنگام ارجاع پرونده‌ای نیست، تصریح کرد: شایسته است سفیران صلح در هر جایی زندگی کرده و یا اطلاع پیدا می‌کنند که یک موضوع امکان دارد به آسیب اجتماعی تبدیل شود ورود کرده و دستگاه قضایی را اطلاع دهید تا موضوع حل و فصل شود.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نقش بی بدیل سفیران صلح در پیشگیری از وقوع جرم گفت: تلاش هایی که سفیران صلح انجام می دهند، بهترین کار ها، در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: سفیران صلح این توانایی را دارند که در پرونده های طلاق و نفقه ورود کنند و مصلحان خوبی باشند.

این مسئول با اشاره به این که در خصوص ورود شورای حل اختلاف به پرونده های قتل نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم، افزود: در شیوه های صلح و سازش در چنین پرونده هایی باید کارشناسی شده ورود کرده و رسم و عادت بد ایجاد نکنیم تا صلح و سازش در این پرونده ها تبدیل به معامله شود.

افتتاح بازار بزرگ امام رضا(ع) در دهدشت
دنبال کنید

در ادامه این نشست سید محمد ابراهیم ساجدی معاون توسعه شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ درصد از پرونده های ارجاعی قابل صلح و سازش منجر به سازش شده است.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۵۱ هزار و ۲۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده و تعداد ۵۰ هزار و ۴۲۹ فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: تعداد پرونده های قابل صلح و سازش ۳۷ هزار و ۷۲۷ بود که تعداد ۱۱ هزار و ۷۵۴ از این پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است.

ساجدی درپایان افزود: در شهرستان مرکز استان ۲۹ درصد از پرونده های ارجاعی قابل صلح و سازش با موفقیت منجر به صلح و سازش شده است و شهرستان باشت با ۵۹ درصد از پرونده های ارجاعی در زمینه صلح و سازش، حائز رتبه اول در استان شده است.

در ادامه تعدادی از اعضای سفیران صلح به بیان پیشنهادات خود در خصوص ورود به پرونده های قضایی در مورد صلح و سازش پرداختند.

درپایان این نشست از ۳۱ نفر اعضای فعال سفیران صلح و شوراهای حل اختلاف که تلاش های ارزنده ای را در اصلاح ذات البین و صلح و سازش داشتند با اهداء لوح تقدیر، قدردانی گردید.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi