شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه عمرانی صرفا منوط به اقدامات زیربنایی نشود/ اقتصاد روستایی نیازمند توجه

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: اگر به اقتصاد روستاها توجه نکنیم، شاهد وجود روستاهای لوکس اما بدون اقتصاد خواهیم بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72266
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

نگاه عمرانی صرفا منوط به اقدامات زیربنایی نشود/ اقتصاد روستایی نیازمند توجه

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نباید نگاه عمرانی منوط به حوزه‌های زیربنایی شود، اظهار کرد: در اعتبارات عمرانی باید بخش کشاورزی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه شاهد مهاجرت چشمگیر برخی مردم روستاهای استان به شهر هستیم، افزود: در روستاهای قلعه خان و حیدر آباد که دارای بیش از ۱۰۰۰ خانوار جمعیت است، مهاجرت‌های زیادی به علت نبود آب انجام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه در اعتبارات ملی به اقتصاد کشاورزی توجه ویژه‌ای داشتیم، اضافه کرد: منابع آبی کشور محدود است و در استان نیز باید اقدامات این حوزه دارای توازن باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توازن در حوزه امکانات آب شرب باعث می‌شود روستاهای خالی از سکنه داشته باشیم، تصریح کرد: در کنار این موضوع اعتبارات ویژه‌ای برای حوزه اسب در استان دیده شده که می‌تواند به اقتصاد روستاها کمک بسیاری کند.

وی با تأکید بر اینکه گرانترین اسب دنیا اسب اصیل ترکمن است، افزود: وجود اسب در کنار کشاورزی برای خانواده‌های روستایی درآمد بالایی دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه کیفیت تولید ابریشم در استان بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر در این حوزه رتبه اول کشوری را داریم که باید در مطالعات نوغانداری شرکت‌های دانش بنیان ورود جدی داشته باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان نیاز است که از حق مرزی برخوردار شوند.

بدرقه‌ باشکوه دیار نصف جهان با لاله‌های خود/ تشییع شهدای مدافع امنیت بر دستان مردم قدرشناس اصفهان
دنبال کنید

 وحیدی، با اشاره به اینکه مکاتبات ملی برای حق مرزی نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است، اظهار کرد: برخی از استان‌ها از حق مرزی برخوردار هستند اما برای تحقق این مهم در استان نیز پیگیری‌های مختلفی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت کمیسیون ماده ۲۳، اضافه کرد: اولویت‌های آب و فاضلاب باید تسریع پروژه‌های موجود و اجرایی باشد.

وحیدی با تأکید براینکه از نیروهای بومی و توانمند استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های ماده ۵۶ افزایش ۴ برابری داشته است و می‌توان برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت پشتیبانی تجهیزات حوزه آبرسانی در استان، اظهار کرد: کمبود تجهیزات موجب کاهش سرعت خدمات رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پیشنهادات بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ طرح ثبت شده است، اضافه کرد: در اکثر پیشنهادات، ردیف اعتباری مصوب شد و به دنبال جهش چشمگیر در حوزه آب و فاضلاب استان هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi