سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت ردیف بودجه برای بیمه محصولات کشاورزی تعیین کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: با سرمازدگی بهاره بیشتر خرده مالکان در رفسنجان متضرر شدند و دولت باید در زمینه پرداخت خسارت برای همه کشاورزانی که باغات آنان بر اثر سرمازدگی دچار خسارت شده‌اند، ردیف بودجه‌ای برای بیمه قرار دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72248
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

دولت ردیف بودجه برای بیمه محصولات کشاورزی تعیین کند

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام حسین جلالی در نشست بررسی وضعیت سرمازدگی باغات پسته رفسنجان: اظهار کرد: از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان حدود ۱۸ هزار هکتار از ناحیه سرمازدگی اخیر صدمه دیدند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه پرداخت خسارت از ناحیه بیمه ای برای این باغات اندک است که دولت باید بتواند برای جبران خسارت کشاورزان، حمایت های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: باغات کشاورزان باید تجمیع شوند و خرده مالکان در یک چاه موتور کشاورزی یک مسئول را انتخاب کنند تا بر اساس نظرات کارشناسی شده جهاد کشاورزی توزیع منابع آبی، کود و سموم شیمیایی، ساماندهی باغ ها و دیگر مسایل عادلانه صورت گیرد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: باید تصمیم جدی برای تعیین‌تکلیف وضعیت باغات پسته گرفته شود و در ارائه آمار باید صادقانه‌تر صحبت کنیم.

وی عنوان کرد: کشاورزی باید علمی باشد زمانی که هواشناسی اعلام می‌کند و هشدار می‌دهد باید مرکز تحقیقات پای کار باشد و روش‌هایی داشته باشیم که جلوی خسارت را بگیریم، هر سال نباید بگوییم پسته‌ها دچار خسارت سرمازدگی یا گرمازدگی شدند.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: روش های تحقیقاتی پیشگیرانه را باید اجرا کرد تا باغات کشاورزی دچار خسارت نشوند لذا مسئولان موسسه تحقیقات پسته کشور و جهاد کشاورزی بر اساس علم و دانش باید بتوانند راه های پیشگیری را پیدا کنند تا کشاورزان با اجرایی کردن این راهکارهای علمی کمتر دچار خسارت شوند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این نشست گفت: باید مراکز علمی طرح های پژوهشی معتبر در خصوص پیشگیری از بروز خسارت به درختان پسته ارائه دهند.

دستگاه‌های امنیتی پاسخ بازدارنده به تروریست‌های شاه‌چراغ می دهند
دنبال کنید

رضا مُشکی افزود: تا زمانی که تحقیقات به نتیجه برسد ستاد و کارگروهی برای ارائه روش های موثر در پیشگیری از بروز خسارت‌ها به بخش کشاورزی باید در رفسنجان راه اندازی شود.

وی بیان کرد: اگر با اعلام پیش بینی ورود سامانه سرما به استان کرمان، کارشناسان بخش کشاورزی و موسسات تحقیقاتی پیشنهاد ایجاد حرارت در باغات را  راهکاری موثر دانستند باید در خصوص تحویل سهمیه گازوئیل به کشاورزان هم تدبیری مناسب اندیشید./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi