جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشر احمدزاده به مدیران‌کل دستگاه‌ها/ کهگیلویه و بویراحمد شرایط سختی دارد،چرا اعتبارات را جذب نمی‌کنید؟

به گزارش کرونا از یاسوج، نشست شورای آموزش و پرورش صبح امروز به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. دستور کار اول این جلسه چگونگی برگزاری هفته گرامیداشت مقام معلم بود و در دستور کار دوم جلسه به مشکلات فضای آموزشی در شهرستان‌های استان خصوصا شهرستان بویراحمد پرداخت شد. شهرستان بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72204
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

تشر احمدزاده به مدیران‌کل دستگاه‌ها/ کهگیلویه و بویراحمد شرایط سختی دارد،چرا اعتبارات را جذب نمی‌کنید؟

به گزارش کرونا از یاسوج، نشست شورای آموزش و پرورش صبح امروز به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دستور کار اول این جلسه چگونگی برگزاری هفته گرامیداشت مقام معلم بود و در دستور کار دوم جلسه به مشکلات فضای آموزشی در شهرستان‌های استان خصوصا شهرستان بویراحمد پرداخت شد.

شهرستان بویراحمد ۵۹۸ مدرسه با تعداد دو هزار و ۸۰۵ کلاس درس و ۶۸ هزار و ۵۰۷ دانش‌آموز دارد.

در حال حاضر فضای موجود شهرستان ۵۳۱ مورد است و ۶۲ مدرسه نیاز دارد و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در هر سال تحصیلی دو هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی در بویراحمد افزوده می‌شود و به مانند بمب ساعتی می‌ماند که اگر چاره اندیشی نشود فاجعه‌بار خواهد شد.

رفع مشکل جدی کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد نیازمند عزم و اراده مسئولان است و البته تخصیص اعتبار است که ظاهرا دستگاه‌های متولی هیچ‌گونه مشکل اعتباری ندارند و پول در حساب آنها است.

حسینی مدیرکل نوسازی مدارس در نشست شورای آموزشی از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی نوسازی مدارس خبر داد و گفت: ۹۰ میلیارد تومان این اعتبار تحت عنوان اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی است که باید پروژه تعریف کنیم و تا پایان تیرماه این مبلغ را جذب کنیم به همین دلیل نیاز است استاندار برای افزایش  زمان جذب این اعتبار در سطح ملی رایزنی کند.

جبار کیانی‌پور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد از ۳ میلیارد اعتبار در حساب این مجمع خبر داد و گفت: خیرین از خارج کشور متقاضی ساخت مدرسه در استان هستند اما بلاتکلیفی پروژه‌ها ما را دچار سردرگمی کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این درخواست واکنش نشان داد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج با فاجعه کمبود فضای آموزشی مواجه‌ایم آنوقت پول در حساب دستگاه‌ها مانده است، برای افزایش  ۹۰ میلیارد نوسازی مدارس رایزنی نمی‌کنم و این میزان اعتبار در همان زمان مقرر جذب شود.

وی ادامه داد: گاهی له‌له می‌زنیم که از چه منبعی برای استان پول بیاوریم اما الان پول در حساب آقایان است آنوقت مدارس ما با کمبود جدی مواجه هستند و ما نمی‌توانیم اعتبار جذب کنیم که تاسف‌آور است.

خبرهای نگران کننده از افت تحصیلی کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

احمدزاده با بیان اینکه نمی‌خواهیم علیه کارهای انجام نشده در دولت‌های گذشته حرف بزنیم گفت: از مدیران انتظار داریم جهادی کار کنند و به من گزارش دهند چه مقدار از این اعتبارات را جذب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: سفری به مورزرد زیلایی داشتم و از مدرسه آنجا بازدید کردم مدرسه نبود پنجره‌ها شیشه نداشتند و بخاری و وسیله گرم کننده نبود دانش‌آموزان از سرما به خود می‌لرزیدند می‌توانیم با ۱۰۰ میلیون در مورزرد یک مدرسه را نونوار کنیم تا دانش‌آموزان بدون دغدغه درس بخوانند اما در حالی که پول در حساب ادارات است این کار را نمی‌کنیم که تاسف می‌خورم.

احمدزاده خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک تیم تشکیل دهید و بررسی کنید اعتبارات در کدام دستگاه‌ها جذب نشده یا کمتر جذب شده است، کهگیلویه و بویراحمد در فقر و شرایط سخت بسر می‌برد آنوقت اعتبارات جذب نمی‌شود که فاجعه است.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه در جلسه شورای آموزش و پرورش بیایم در حال مطالعه طرحی در حوزه کشاورزی بودم، گفت: ۳۵ میلیارد اعتبار به دلیل کوتاهی آقایان در حال برگشت خوردن است این چه وضعی است؟ سال مالی سه ماه دیگر به اتمام می‌رسد از سازمان بازرسی استان و بازرسی استانداری می‌خواهم در این زمینه ورود کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست در خصوص وضعیت اعتباری استان توضیحاتی دهد که علی شهابی‌نسب در این خصوص گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات نقدینگی و اسناد خزانه دو برابر شد.

وی عنوان کرد: تمام موافقت‌نامه‌ها مهر و آبان مبادله و تخصیص‌ها ابلاغ شد، برای جذب اعتبارات اسناد خزانه جلسات متعددی گرفته شد و گفتیم نگران عدم جذب اعتبارات توسط دستگاه‌ها هستیم، سال جاری اعتبارات بیشتری نسبت به ۱۴۰۰ به استان می‌آید که به شدت نگران عدم جذب آنها هم هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به اداره‌کل نوسازی مدارس اعتبارات خوب ملی تخصیص داده شد و باید دستگاه‌ها پروژه‌های خود را فعال کنند حتی سه شیفته کار کنند اگر خدای نکرده اعتباری جذب نشود کل استان زیر سوال می‌رود.

مشخص شدن زمان سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد/ درخواست استاندار از بانک‌ها
دنبال کنید

شهابی‌نسب عنوان کرد: ۲۸ میلیارد تومان اعتبارات نوسازی در زلزله سی‌سخت بود اما این رقم به پروژه‌هایی اختصاص داده شد که در سایر استان‌ها هم اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۱ میلیارد اعتبارات اسناد خزانه و نقدینگی آموزش و پرورش گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات نوسازی است که باید جذب کنند.

شهابی‌نسب با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تخصیص‌ها در حساب دستگاه‌ها است گفت: اگر دستگاه‌ها نمی‌توانند جذب کنند اعلام کنند تا جابه‌جا کنیم نمی‌خواهیم هیچ اعتباری از استان برگشت بخورد.

وی با اشاره به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به ۴بیمارستان استان و ۵ میلیارد  تومان به ساختمان جدید انتقال خون گفت: دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر این مبلغ را جذب کند.

پس از توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی با بیان اینکه قرار بود ۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کنیم که باید از تهران تایید شود گفت: ۱۳۰ میلیارد نقد در حساب آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است همین پول را جذب کنید.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم به آموزش و پرورش کمک نمی‌کنم اما اگر بخواهم به آموزش و پرورش پول بدهم در سایر کارها عقب می‌مانیم گفت: باید به فکر احداث جاده و آبرسانی در سایر مناطق استان باشیم، زن و بچه مردم در مناطق دوره افتاده ۵ کیلومتر پیاده می‌روند تا آب بیاورند باید به فکر آنها هم باشیم، اگر دست روی دست بگذاریم و پل در روستاهای محروم و دورافتاده احداث نکنیم بازهم فاجعه رودخانه مردم را عزادار خواهد کرد همانطور که ۷ نفر در یکی از مناطق استان به دلیل نبود پل غرق شدند و ۷۰ خانوار عزادار شدند.

احمدزاده در پایان تاکید کرد: اعتبارات در حساب دستگاه‌‌ها خصوصا آموزش و پرورش و نوسازی مدارس جذب شود تا استان بتواند از پس این شرایط بحرانی در حوزه فضای آموزشی بر آید.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi