شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سی‌سختی‌ها از عملکرد بانک‌ها راضی نیستند/ خط و نشان معاون استاندار برای روسای بانک‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج، بیش از ۱۳ ماه از زلزله ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت می‌گذرد اما مردم همچنان از مشکلاتی مانند عدم اجرای استمهال وام‌های اعطایی به زلزله‌زدگان و همچنین پرداخت تسهیلات تکلیفی برای اتمام منازل زلزله‌‌زده مواجه هستند. کورش درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا در همین خصوص گفت: عدم استمهال وام‌

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

سی‌سختی‌ها از عملکرد بانک‌ها راضی نیستند/ خط و نشان معاون استاندار برای روسای بانک‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج، بیش از ۱۳ ماه از زلزله ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت می‌گذرد اما مردم همچنان از مشکلاتی مانند عدم اجرای استمهال وام‌های اعطایی به زلزله‌زدگان و همچنین پرداخت تسهیلات تکلیفی برای اتمام منازل زلزله‌‌زده مواجه هستند.

کورش درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا در همین خصوص گفت: عدم استمهال وام‌ به زلزله‌زدگان نارضایتی عمومی از سوی شهروندان ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: بیش از یکسال از طرح استمهال وام‌ زلزله‌زدگان گذشته اما به غیر از بانک مسکن سایر بانک‌ها کار خاصی انجام ندادند.

وی بیان کرد: بانک‌ها مدام کسانی که وام دریافت کردند را تهدید به بسته شدن حقوق و کسر حقوق می‌کنند، ما دیگر تاب و تحمل تجمعات مردم را نداریم حتی طی نامه‌ای کسانی که مشمول استمهال می‌شدند را به بانک‌ها معرفی کردیم امت خبری نشد.

در ادامه تقی‌زاده رئیس شورای شهر سی‌سخت گفت: روسای شعب در سی‌سخت حکومت خودمختار  تشکیل دادند گاهی توهین می‌کنند و گاهی خودشان قانون را تفسیر می‌کنند در برخی بانک‌ها هم برخورد خوب و شایسته‌ای با مردم نمی‌شود حتی به متقاضیان گفته‌اند اگر وام را استمهال کردیم بعد از پایان دوره باید تمامی وام و سود آن را یکجا پرداخت کنید.

تقی‌زاده بیان کرد: خودم با یک خانواده ۵ نفر هنوز در یک کانکس ۱۲ متری زندگی می‌کنم، هنوز خانه‌های مردم تکمیل نشده است، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی بیان کرد: با جان و دل این مشکلات را تحمل کردیم زحمت‌هایی که بانک‌ها طی این مدت کشیدند را به کام مردم تلخ کردند.

ادای احترام وزیر کشور به مقام شامخ ۳۰ شهید روستای ده برآفتاب
دنبال کنید

در ادامه محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم استمهال وام زلزله‌زدگان مردم را دچار مشکلاتی کرده است، حتی مشکلات مالی برای مردم درست شود.

این مسئول بیان کرد: بعد از زلزله کرمانشاه برای سومین سال استمهال تمدید شد اما با گذشت یکسال از زلزله سی‌سخت هنوز کاری انجام نشده است.

وی در خصوص وام‌های تکلیفی گفت: در سفر رئیس جمهور مساعدت شد وام تکلیفی برای تکمیل خانه‌های مردم در نظر گرفته شد  اما این مبلغ هنوز به مردم پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد ستاد بازسازی موضوعات مطرح و مصوباتی داشتیم اما اجرایی نشده است تقاضا داریم در این جلسه مصوبه‌‌ای تنظیم شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

در ادامه اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بانک‌ها سهمیه اول استان را ۱۰۰ درصد جذب کردند و تنها ۱۱ مورد پرداخت نشده که مشکل در پروانه ساخت بوده است.

  معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌های صادرات و تجارت وام‌های تکلیفی را پرداخت کردند، ۵۶ مورد مربوط به بانک رفاه بوده اما گفتند باید در سامانه راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند اما راه و شهرسازی چنین سامانه‌ای ندارد.

وی بیان کرد: ۲۲۰ متقاضیانی برای دریافت تسهیلات تکلیفی به بانک مسکن معرفی شدند ۵۰ مورد به دلیل مشکلات هنوز پرداخت نشده است.

 سید احسان عسکری در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها، گفت: کار مردم در سی‌سخت روی زمین مانده است و بانک معطل مانده‌اند تا کسی بیاید و از انها سوال بپرسد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مدیر بانک‌ نتواند کار مردم را انجام دهد چه کسی می‌تواند انجام دهد این بار از مدیران بانک‌ها خواهش می‌کنم مشکلات را رفع کنند اما سری بعدی خواهش نمی کنم و مدیری که کار نکند با من طرف است.

۵۵ هزار نجاتگر درجه ‌بندی شده در کشور فعالیت می کنند
دنبال کنید

وی بیان کرد: کاری که باید برج ۱۰ انجام‌می‌شد  برج یک سال بعدی آوردند که باید چیکار کنیم،
اشکالات قانونی و اجرایی تسهیلات تکلیفی بانک‌ها اصلاح شود و در جلسه بعدی از شما عملکرد می‌خواهم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi