شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده‌اند

به گزارش کرونا از ایلام، ظهر امروز یدالله حاتمی فرماندار آبدانان در جلسه کمیته برداشت گندم و غلات که با حضور مسولین شهرستان برگزار شد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مزارع گندم و غلات این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند. وی افزود: در سال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده‌اند

به گزارش کرونا از ایلام، ظهر امروز یدالله حاتمی فرماندار آبدانان در جلسه کمیته برداشت گندم و غلات که با حضور مسولین شهرستان برگزار شد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مزارع گندم و غلات این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۹۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و غلات اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود در حدود  ۷۰۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود. 

فرماندار آبدانان گفت: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی در آماده سازی انبار جهت تحویل به موقع اقدام کنند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

حاتمی تصریح کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی جهت تامین سوخت کمباین‌ها فعال بوده و نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

وی با اشاره به وقوع احتمال  آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان گفت: بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء حریق در هر روستا اقدامات لازم صورت پذیرد و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه زنی حاشیه جاده‌های اصلی و جاده بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار آبدانان تصریح کرد؛ همه کمابین‌هایی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند باید دارای برگه معاینه فنی باشند و در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد .

حضرت زینب (س) الگوی واقعی پرستاران است / سختی کار برای پرستاری تعریف شده اما تاکنون جزو مشاغل سخت محسوب نشده است + تصاویر
دنبال کنید

حاتمی افزود: با اشاره به خشکسالی در شهرستان و کمبود مراتع و علوفه ودر جهت رفاه حال دامداران هرگونه حمل و خروج کاه از شهرستان ممنوع بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi