پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ بحرانی است

به گزارش کرونا از همدان، محمد ضروری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ بررسی وضعیت آب شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: وضعیت منابع آبی در شهرستان کبودراهنگ، مناسب نیست بدین ترتیب باید در این زمینه، دقت و نظارت کافی در دستور کار قرار گیرد. وی به دغدغه‌ها و چالش‌های آب در سطح این شهرستان اشاره کرد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71718
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

وضعیت منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ بحرانی است

به گزارش کرونا از همدان، محمد ضروری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ بررسی وضعیت آب شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: وضعیت منابع آبی در شهرستان کبودراهنگ، مناسب نیست بدین ترتیب باید در این زمینه، دقت و نظارت کافی در دستور کار قرار گیرد.

وی به دغدغه‌ها و چالش‌های آب در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: این چالش‌ها تنها به تامین و حجم آب برنمی‌گردد بلکه بحث‌های حقوقی پیچیده‌ای بر آن مترتب است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه آبی از حوضه آبریز این شهرستان در شرایط عادی خارج نمی‌شود خاطرنشان کرد: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در این شهرستان هم اکنون ممنوعه بحرانی است، اما در بحث آب‌های جاری باید به حق‌آبه کشاورزان توجه و چشمه‌های موجود این شهرستان نیز مدیریت شوند.

وی انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح را اقدام مناسب دانست و گفت: با این روند فشاری که نیروگاه به جهت برداشت از سفره‌های منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ داشت، کاهش یافت و هم اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌خانه شهر همدان به نیروگاه منتقل می‌شود.

ضروری با تاکید بر اینکه از انتقال پساب به صنعت استقبال می‌کنیم اظهار کرد: سیاست شرکت آب منطقه‌ای همدان توجه به این موضوع است.

وی بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در زمین‌های آبی کشاورزی کبودراهنگ تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی این شهرستان باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان به طرح انتقال آب به همدان اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۵۹ روستا و شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و لالجین نیز از این طرح منتفع می‌شوند.

واقعیت بیمارستان لنده از زبان آقای نماینده
دنبال کنید

وی با تاکید بر اینکه باید تا جای ممکن از منابع آبی شهرستان کبودراهنگ به نحو احسن استفاده و مدیریت مصرف را در این عرصه در پیش بگیریم گفت: باید با حداقل آب، حداکثر اشتغال، تولید و رونق را ایجاد کنیم.

ضروری با بیان اینکه در تلاشیم وظیفه‌ای که در حوزه تامین آب برای صنعت و کشاورزی شهرستان کبودراهنگ را برعهده داریم به بهترین شکل پیش ببریم خاطرنشان کرد: آماربرداری‌ها در سطح استان همدان به انجام رسیده و حال، اقدامات مناسب با توجه به وضعیت منابع آبی استان را در پیش خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه سند سازگاری با کم‌آبی به صورت میثاق منابع آب استان همدان تبدیل شده است تصریح کرد: در واقع، ما باید نگاهمان به اجرای این سند باشد تا بتوانیم در بحث آب به روستاییان و کشاورزان خدماتی پایدار ارائه و مدیریت منابع آبی را نیز در دستور کار داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi