جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دستگیری کلاهبردار دو میلیاردی رمز ارزها

به گزارش کرونا از اراک احسان آمفی امشب در گفتگو با خبرنگاران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی طی عملیاتی از یکی از شهروندان اراکی به بهانه خرید و فروش رمز ارزها در تهران خبر داد.   وی بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71581
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

دستگیری کلاهبردار دو میلیاردی رمز ارزها

به گزارش کرونا از اراک احسان آمفی امشب در گفتگو با خبرنگاران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی طی عملیاتی از یکی از شهروندان اراکی به بهانه خرید و فروش رمز ارزها در تهران خبر داد. 

 وی بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها به پلیس فتا مرکزی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی  بیان داشت: در بررسی و تحقیقات انجام شده مشخص شد فردی از طریق فعالیت در شبکه‌های  اجتماعی با وعده سرمایه گذاری، سود بالا و نوسان گیری از بازار رمزارزها یکی از شهروندان اراکی را فریب داده و با ترفندهای گوناگون اقدام به دریافت وجه از او کرده و پس از گذشت چند روز دیگر پاسخگوی کاربران نمی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله رسیدگی به این پرونده سرانجام فرد مذکور که در تهران فعالیت داشت شناسایی شد و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی کارشناسان پلیس فتا مرکزی به استان تهران اعزام و در عملیاتی موفقیت آمیز موفق به دستگیری  و توقیف تجهیزات رایانه ای وی و انتقالش به یگان انتظامی در شهرستان اراک شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی‌های  صورت گرفته بر تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی این کلاهبردار حرفه‌ای، مستندان جرم و کیف پول های مجرمانه‌ای که او با آنها اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کردند کشف  و اقدامات لازم برای بازگشت وجه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته انجام شد.

آنقی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دستگاه قضائی افزود: کاربران به هیچ عنوان نباید به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد کرده و اگر تمایل حضور در بازار ارز دیجیتال را دارند، ابتدا باید به  دانش های  لازم در این زمینه دست یافته و با داشتن علم و دانش به بازار خرید و فروش رمز ارزها وارد شوند شوید زیرا هرگونه اعتماد نابجا به افراد و شبکه های اجتماعی ناشناس، نتیجه ای جز پشیمانی و زیان مالی برای آنان متصور نخواهد بود.

حدود ۲۵هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد کارت ملی دریافت نکرده اند
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi