جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردنه «تته» در مسیر پاوه به مریوان پس از چهار ماه بازگشایی شد

وی ادامه داد: ۶ نیروی راهداری این شهرستان با چهار دستگاه ماشین آلات با ۱۸ روز تلاش بی‌وقفه توانستند این محور را بازگشایی کنند. رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه اضافه کرد: طول مسیر گردنه تته ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و چهار کیلومتر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71480
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

گردنه «تته» در مسیر پاوه به مریوان پس از چهار ماه بازگشایی شد

وی ادامه داد: ۶ نیروی راهداری این شهرستان با چهار دستگاه ماشین آلات با ۱۸ روز تلاش بی‌وقفه توانستند این محور را بازگشایی کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه اضافه کرد: طول مسیر گردنه تته ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و چهار کیلومتر دیگر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است.

شهریاری با بیان اینکه حدود ۳۴۰ هزار مترمکعب برف‌روبی انجام شده است، افزود: ارتفاع برف در این نقطه به ۲ تا ۶ متر رسیده و عملیات برفروبی نیز که هر سال از اردیبهشت ماه انجام می‌شد، امسال از اسفندماه آغاز شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه اظهار کرد: گردنه تته سخت گذرترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است و در نیمی از سال به خاطر برف سنگین، کولاک شدید، سقوط بهمن، خطر ریزش کوه و مه شدید و عدم دید کافی برای رانندگی مسدود می شود.

وی با بیان اینکه از آذر ماه سال جاری این گردنه مسدود شده است، افزود: در این مدت ارتباط بین شهرستان های پاوه و مریوان از مسیر فرعی هجیج ـ هورامان انجام گرفته است.

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

این گذرگاه بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است.

در نزدیکی گردنه تته منطقه گردشگری «دالانی» و آبگیری به همین نام و در ارتفاع ۲۰۱۷ متری از سطح دریا وجود دارد که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi