جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبعات افزایش حقوق 57 درصدی کارگران و راه‌حل جایگزین برای کسب‌وکارها

در جلسه‌ای طولانی بین کارفرمایان و نماینده کارگران بالاخره میزان حقوق در سال ۱۴۰۱ مشخص شد که به این افزایش حقوق انتقادهای زیادی مطرح است. عده ای این میزان افزایش حقوق را با توجه به تورم چند ده درصدی کم میدانند و عده ای این میزان افزایش را برای تولیدی ها و شرکت ها کمرشکن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71287
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

کرونا :

تبعات افزایش حقوق 57 درصدی کارگران و راه‌حل جایگزین برای کسب‌وکارها

در جلسه‌ای طولانی بین کارفرمایان و نماینده کارگران بالاخره میزان حقوق در سال ۱۴۰۱ مشخص شد که به این افزایش حقوق انتقادهای زیادی مطرح است. عده ای این میزان افزایش حقوق را با توجه به تورم چند ده درصدی کم میدانند و عده ای این میزان افزایش را برای تولیدی ها و شرکت ها کمرشکن قلمداد میکنند.

با افزایش ناگهانی و ۵۷ درصدی حقوق کارگران به شرح زیر:

حقوق روزانه: ۱.۳۹۳.۲۵۰ ریال

 

حقوق ماهیانه: ۴۱.۷۹۷.۵۰۰ ریال

 

پایه سنوات روزانه: ۷۰.۰۰۰ ریال

 

حق مسکن: ۶۵۰ هزار تومان

 

بن کارگری: ۸۵۰ هزار تومان

 

با این حساب، دریافتی کارگر حداقل بگیر بدون سابقه و بدون اولاد، با مجموع پایه مزد ماهانه‌ی ۴۱,۷۹۷,۵۰۰ ریال و بن ۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال و حق مسکن ۴۵۰۰۰۰۰ ریال، برابر با ۵۶,۷۹۷,۵۰۰ ریال می‌شود.

 

حداقل دستمزد برای کارگر با یک فرزند، ۶۳,۰۷۷,۲۵۰ ریال و برای کارگر با دو فرزند، ۶۷,۲۵۷,۰۰۰ ریال شده است.

تودی

سایر سطوح مزدی

۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۱۷۱,۷۲۲ روزانه که برابر است با ۳۸ درصد افزایش مزد پایه به اضافه مبلغ ثابت ۵,۱۵۱,۶۶۰ ماهانه.

با این حساب، در سال آینده هیچ کارگر مشمول قانون کاری کمتر از پنج میلیون و ۶۷۹ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

فارغ از اینکه کارگران عزیز با زحمات زیادی که برای یک کسب و کار می‌کشند و هر افزایش حقوقی حق این قشر زحمت‌کش است امام از تبعات افزایش ناگهانی حقوق برای کارفرمایان و کسب‌وکارها نباید چشم‌پوشی کرد.

اولین موضوع برای کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۱ تعدیل نیرو و افزایش میزان کار برای کارکنان باقی‌مانده در هر مجموعه هستند طبق بررسی اولین پلتفرم برون‌سپاری کسب‌وکار تودی، در سال آینده این افزایش حقوق علاوه بر تعدیل نیرو و کاهش تعداد کارمندان تبعاتی مثل ایجاد شدن شغل‌های بدون بیمه و یا بدون قرارداد یا افزایش خواهد داد و واحدهای تولیدی برای تأمین حقوق کارکنان مجبور به افزایش قیمت‌های محصولات خواهند شد که کارگان اولین مصرف‌کننده‌های این محصولات هستند.

همه داوطلبان کنکور پاستور
دنبال کنید

برون‌سپاری کسب‌وکار چیست؟

در دنیای مدرن امروز شغل‌های تخصصی زیادی وجود دارند که با توجه به دامنه گستردگی هر بخش قابلیت‌های برون‌سپاری در این شغل‌ها کم‌وزیاد می‌شوند.

به‌عنوان مثلاً اگر یک شرکت تولیدی دارید می‌تواند قسمتی از فرآیندهای حمل‌ونقل خودتان رو به شرکت‌های باربری منتقل کنید و برون‌سپاری کنید.

در این فرآیند تمام پیگیری‌های قسمت باربری و ارسال مرسولات شما توسط یک قرارداد به شرکت ثالث محول می‌شود و از هزینه‌ها و دغدغه‌های شما در این زمینه کاسته خواهد شد.

درواقع به زبان ساده سپردن قسمتی از وظایف هر مجموعه به افراد یا شرکت‌های حقیقی و حقوقی خارج از مجموعه شما تحت یک قرارداد را برون‌سپاری میگویند.

برون‌سپاری کسب‌وکار اگر به سیستم سازی داخلی شما و ساختارهای داخلی آسیب وارد نکند قطعاً یکی از بهترین روش‌های پویاسازی کسب‌وکار شما خواهد بود.

کسب‌وکارهای آنلاین با یک نخ تسبیح به با کارکنان و مشتریان خود در ارتباط هستند به نام اینترنت. در هر مکان و فضایی که کارکنان و مشتریان قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند به‌راحتی می‌توان اتصال را برقرار کرد در تجربه ۲ سال اخیر در دورکاری کارکنان این امر به‌خوبی برای کسب‌وکارهای اینترنتی ثابت شد که می‌توان قسمتی از کسب‌وکار خودشان را که نیاز به مراجعه حضوری ندارد را برون‌سپاری یا دورکاری کنند.

تودی چیست؟

طراحی سایت تودی

طراحی سایت و سئو تودی جزو خدماتی هست که می ‌‎توانید جایگزین نیروی حضوری بکنید تا از کاهش سایر کارکنان جلوگیری بشه هزینه‌های تودی برای طراحی سایت تولید محتوا از حقوق نیروی حضوری پایین تره و نیازی به بیمه و… نیست برای همین فعالیت پیمانکاری با تودی علاوه بر مزیت‌های اقتصادی داشتن گروه قوی مشاوره دیجیتال مارکتنیگ در کنار کسب و کار شما به ارمغان میاره.

دومیلیون و ۴۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است
دنبال کنید

طراحی سایت حرفه ای تودی

مهم‌ترین رکن داشتن کسب‌وکار آنلاین طراحی سایت حرفه‌ای است که خیال شما از داشتن پایگاهی در اینترنت راحت شود از پلن های تعرفه‌ای تودی دیدن کنید تا با هر توانی صفحه‌ای در فضای مجازی داشته باشید.

پشتیبانی سایت وردپرس تودی

اگر سایت شما توسط تودی طراحی شده است یا از وبسایت هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید حتماً از خدمات پشتیبانی سایت ما استفاده کنید تا در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از وبسایت شما به بهترین شکل ممکن نگهداری شود.

تولید محتوای تودی

تمام مراحل سئو در تودی با روش های کلاه سفید پیگیری میشود و شاکله اصلی این روش ها تولید محتوای متنی تودی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi