شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنها راه نجات محله امام‌زاده ابراهیم از آتش‌سوزی تجهیز آن به سیستم اطفاء حریق شبکه‌ای است/ آتش برای بار چندم محله گردشگری شفت را سوزاند

خلیل بهروزی‌فر با اشاره به اینکه این چندمین بار است که آتش‌سوزی در شهرک امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: تجربه نشان داده که هرچندتا ماشین آتش‌نشانی هم داشته باشیم، امکان خاموش کردن این آتش نیست؛ بلکه تنها راه نجات این محله از تکرار این آتش‌سوزی، ایجاد و نصب شیرهای آتش‌نشانی در کل محله به صورت شبکه‌ای است تا در چنین مواردی بلافاصله آتش را در نقطه ابتدایی خاموش کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109960
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کرونا :

تنها راه نجات محله امام‌زاده ابراهیم از آتش‌سوزی تجهیز آن به سیستم اطفاء حریق شبکه‌ای است/ آتش برای بار چندم محله گردشگری شفت را سوزاند

خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره ابعاد آتش‌سوزی شب گذشته محله امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت عنوان کرد: آتش‌سوزی محله امام‌زاده ابراهیم نیمه‌شب گذشته اتفاق افتاده و شروع آن هم از یک نانوایی در شهرک امام‌زاده ابراهیم بوده است. متاسفانه به دلیل وزش باد حریق به ساختمان‌های دو طرف نانوایی سرایت کرده و به جهت اینکه بافت این محله غالباً سنتی و خانه‌ها و ساختمان‌ها به طبقات از چوب ساخته شده و این چوب‌ها خشک بوده؛ آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کرده و شاید هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق ‌شده و در آتش سوخته است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه محله امام‌زاده ابراهیم شفت بافت تجاری و مسکونی داشته، اضافه کرده: معمولاً طبقه هم‌کف خانه‌ها، مغازه و فروشگاه بوده و طبقات بالای آن مسکونی و محل سکونت خود اهالی بوده یا به عنوان مهمان‌پذیر برای پذیرش زائر و مسافر استفاده می‌شده است که به علت سرعت حریق و وسعت دامنه ‌آتش‌سوزی، مردم فقط توانسته‌اند جان خود و خانواده و فرزندانشان را نجات دهند؛ از این جهت خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم اما از آنجا که مردم فرصت خارج کردن هیچ چیزی از خانه‌ها و فروشگاه‌های خود پیدا نکردند، خسارات بسیار سنگینی بر مردم وارد شده است.

بهروزی‌فر با اشاره به خسارت کامل آتش‌سوزی به منازل و اسباب و وسایل زندگی مردم و هم اجناس فروشگاه‌های آنان، اضافه کرد: تقریباً می‌توان گفت به هر خانه و خانواده حداقل ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. درآمد مردم این محله به واسطه همین کسب‌وکاری بود که آنجا و از طریق رفت‌وآمدهای مسافران، گردشگران، زائران و …داشتند و متاسفانه الان منبع درآمد دیگری ندارند.

مردم نوشهر در تامین آب شرب با معضل جدی مواجه هستند/وزارت نیرو در مدیریت این بخش ناکارآمد عمل کرده است
دنبال کنید

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در ادامه از تشکیل ستاد بحران در شهرستان شفت پیش از ظهر امروز خبر داد و گفت: در جریان این جلسه تصمیماتی گرفته شده اما با استاندار گیلان در تماس هستیم تا حتما امروز به اتفاق وی و مدیران کل مربوطه استان بازدیدی از محل آتش‌سوزی داشته باشیم تا تصمیم دقیق‌تر و جدی‌تری اتخاذ شود.

بهروزی‌فر ضمن تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌های دولتی به مردم آسیب‌دیده، تصریح کرد: بزرگ‌ترین و شاید تنها کمک دولت این است که باید تسهیلاتی به مردم ارائه دهد تا  حداقل بخشی از مشکلات آنان را حل کند. اگر این تسهیلات داده نشود یا دیر اقدام شود، مردم آسیب شدیدتری می‌بینند، زیرا الان در شرایطی هستند که دیگر هیچ توان مالی ندارند که خودشان مجدد شروع به ساختن زندگی‌شان کنند. عملاً تمام زندگی شصت یا هفتاد ساله‌شان در چند دقیقه سوخته و الان حتی جای زندگی ندارند؛ بنابراین هر اقدامی هم که قرار است انجام شود، باید خیلی سریع شروع شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه این چندمین بار است که آتش‌سوزی در شهرک امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: تجربه نشان داده که در آنجا ماشین آتش‌نشانی برای اطفاء حریق و مانور مناسب نیست، یعنی هرچندتا ماشین آتش‌نشانی هم داشته باشیم، امکان خاموش کردن این آتش نیست. چنان که در آتش سوزری شب گذشته در عرض چند دقیقه دو طرف محل با آتش بسته شد و عملاً آتش‌نشانی نمی‌توانست خود را به آتش برساند و به دلیل وزش باد سرعت پیشروی حریق بسیار بالا بود.

وزارت راه و شهرسازی مشکل تامین زمین برای مردم بندرلنگه، بستک،پارسیان و کیش را برطرف کند/رئیس جمهور از محلات بومی نشین و سکونتگاه های کارگران و کارمندان کیش بازدید کند
دنبال کنید

بهروزی‌فر در پایان تأکید کرد: تنها راه نجات محله امام‌زاده ابراهیم شفت از تکرار این آتش‌سوزی این است که شیرهای آتش‌نشانی در کل محله به صورت شبکه‌ای ایجاد شود تا در چنین مواردی بلافاصله بتوان از آن در نقطه ابتدایی آتش‌سوزی استفاد و آتش را خاموش کنند تا به جای دیگری سرایت نکند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi