شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین خبرها از کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/ تنها ۳۵ درصد مردم دُز سوم واکسن را دریافت کردند

به گزارش کرونا از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته درکهگیلویه وبویراحمد فوت ناشی از کرونا نداشتیم گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۱۱۸ نفر است. دکتر محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۵۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71278
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

آخرین خبرها از کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/ تنها ۳۵ درصد مردم دُز سوم واکسن را دریافت کردند

به گزارش کرونا از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته درکهگیلویه وبویراحمد فوت ناشی از کرونا نداشتیم گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۱۱۸ نفر است.

دکتر محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۵۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۱ نفر مبتلای قطعی و۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر غلام نژاد اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵ هزار۶۶۵نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: از ۱۶۲نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است حدود۴۰ درصد موارد مثبت بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: در شرایط تعطیلات به خصوص در ایامی که مسافرت ها زیاد شده است حتما دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت شود.

دکتر غلام نژاد استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی، تهویه مناسب و حضور نیافتن در تجمعات برای پیشگیری از شیوع کرونا را ضروری دانست و گفت: لازم است نوبت‌های سوم و یاد آور واکسن کرونا حتما تزریق شود تا در صورت گرفتاری به کووید ١٩ شاهد اوج گیری بیماری و مرگ و میر شهروندان نباشیم.

تنها ۳۵ درصد دُز سوم واکسن را دریافت کردند

اما محمدمهدی بانشی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۵۸ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده که تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۳۶ دُز آن تزریق شده است.

بیش از هفت هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند
دنبال کنید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ نفر واکسن کرونا دریافت کردند که ۵۸ نفر دُز اول، ۱۹۶ نفر دُز دوم و ۱۹۶ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۴۶ هزار و ۳۸۴ نفر دُز اول، ۴۸۷ هزار و ۷۲۵ نفر دُز دوم و ۲۱۴ هزار و ۶۳۳ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، دُز یادآور هم به یک هزار و ۶۹۴ نفر تزریق شد.

این مسئول با اشاره به موجودی ۲۲۱ هزار و ۲۲۲ دُز واکسن کرونا گفت: ۸۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

به گفته مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۳۵ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که انتظار می‌رود مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi