سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش بسیج دانشجویی تبریز به یک انتصاب/ عزل و نصب‌ها براساس شایسته‌سالاری باشد

به گزارش کرونا ، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز نسبت به  یک انتصاب توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با صدور نامه سرگشاده‌ای واکنش نشان داد. در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار کرونا قرار گرفته است آمده است: ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و نظر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71133
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

واکنش بسیج دانشجویی تبریز به یک انتصاب/ عزل و نصب‌ها براساس شایسته‌سالاری باشد

به گزارش کرونا ، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز نسبت به  یک انتصاب توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با صدور نامه سرگشاده‌ای واکنش نشان داد.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار کرونا قرار گرفته است آمده است: ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و نظر به انتصابات اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز براساس رسالت ذاتی بسیج دانشجویی مبنی بر آرمان‌گرایی و تحول‌خواهی در مسیر نیل به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، نکاتی را به حضور شریف‌تان متذکر می‌شویم:

رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، بارها در فرمایشات خود صراحتا بر اصل شایسته‌سالاری تاکید داشته و آن را لازمه سعادت نظام و انقلاب دانسته‌اند؛ بر همین اساس بسیج دانشجویی نیز در اولین روز کاری جناب‌تان، با ارسال نامه‌ای صریح و شفاف، مشخصا این موضوع را متذکر شده بود به‌طوریکه در بخشی از این نامه چنین آمده است: زیبنده است عزل و نصب‌های صورت گرفته در دوران مسوولیت حضرتعالی، صرفا بر اساس شایسته‌سالاری بوده و  تخصص، تعهد و انقلابی‌گری از ارکان اصول انتخاب افراد قرار گیرد.

اما پس از گذشت حدود پنج ماه از دوران مسوولیت حضرتعالی، مع‌الاسف امروز شاهد آن هستیم که به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران و نخبگان جامعه سلامت استان، انتصابات صورت گرفته آنگونه که باید، بر مبنای اصل شایسته‌سالاری انجام نگرفته است.

این انتقادات با انتصاب اخیر ریاست دانشکده پیراپزشکی به اوج خود می‌رسد و سوالی که در ذهن جامعه‌ علوم پزشکی ایجاد می‌شود، این است که با کدامین منطق و استدلال، فردی به ریاست دانشکده پیراپزشکی منصوب می‌گردد که فاقد هرگونه‌ تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های علوم پزشکی است؟! آیا در روزهای آتی، ایشان قادر خواهند بود مسائل تخصصی دانشکده مذکور را حل و فصل نمایند؟! آیا ایشان به نحو مطلوب و شایسته توانایی حل مشکلات تخصصی دانشجویان در بخش‌های بیمارستانی و بالینی را خواهند داشت؟ آیا با وضعیت حاصله، می‌توان ارتقاء و پیشرفت علمی نظام سلامت را انتظار کشید؟!

پیشنهاد طرح «سینما-زیارت» در مشهد/ فرهنگ‌ همیشه پایه و اساس تحولات اجتماعی است
دنبال کنید

جناب آقای دکتر نقی‌پور!

حضرتعالی اکنون بیش از هر زمان دیگری مستحضرید که امروز وقتِ آزمون و خطا گذشته است! و انجام اشتباهات مدیریتی در نظام سلامت، هزینه‌ای به مراتب بیشتر از گذشته برای سیستم سلامت خواهد داشت! و متاسفانه موجب آسیب به بارقه‌های امید که به تازگی و در ماه‌های اخیر در دل مردم جوانه زده خواهد شد. البته لازم به ذکر است، آنچه در این نامه گذشت، نافی خدمات و تلاش‌های ارزنده حضرتعالی و همکاران تلاشگرتان نبوده و نباید موجب زیر سوال بردن همه‌ انتصابات صورت‌گرفته از سوی حضرتعالی تلقی گردد. 

همچنین از نگاه جامعه بسیج دانشجویی، جایگاه عمیق و ارزشمند علمی رئیس جدید دانشکده پیراپزشکی در حوزه تخصصی خود، خدشه‌ناپذیر و بسیار ارزنده است، لکن موضوع مورد انتقاد، عدم ارتباط تخصص ایشان با مسوولیت جدید می‌باشد.

در پایان مجددا بر خود فرض می‌دانیم نیل همه‌جانبه به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب را بر همه‌ مسوولان دانشگاهی متذکر شویم و اعلام کنیم که بسیج دانشجویی، بر سر خطوط قرمز انقلاب و نیز در راه پیشرفت همه‌ جانبه‌ ایران با تمام مسوولان، با هر طیف و عقیده‌‌ای که باشند، بی‌تعارف است.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi