جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازچرخانی آب باتوجه به دشت بحرانی نیشابور بسیار حائز اهمیت است

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در آیین کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب نیشابور گفت: بازچرخانی آب باتوجه به دشت بحرانی نیشابور بسیار حائز اهمیت است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70943
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

بازچرخانی آب باتوجه به دشت بحرانی نیشابور بسیار حائز اهمیت است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه  و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز پروژه تکمیل شبکه فاضلاب شهر نیشابور و احداث تصفیه‌خانه پساب شهری که با حضور دکتر عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه باز چرخانی آب، دغدغه ای است که امروز در تمام کشورهای دنیا بویژه کشورهای در حال توسعه وجود دارد، گفت: در نیشابور بزرگ با توجه به دشت بحرانی که داریم، بازچرخانی و تصفیه‌ی آب بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و‌عشایر و هم‌چنین مجموعه‌ی بزرگ فولاد خراسان تشکر می‌کنم که در راستای مسئولیت‌ اجتماعی خودشان از امروز اجرای این پروژه‌ی کلان را عهده دار شده‌اند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ضمن تشکر از مدیران آبفای نیشابور و استان خراسان رضوی، یاد آور شد: مجری این طرح در گذشته مجموعه‌ای دیگر بود اما هیچ اقدامی صورت نگرفت، پس از پیگیری‌ها و نطق‌هایی که در مجلس شورای اسلامی داشتم، توانستیم پروژه را از پیمانکار قبلی بگیریم و به فولاد خراسان بسپاریم تا اولین مشارکت حدودا هزار و ۴۰۰ میلیاردی را فولاد خراسان اجرایی کند.

چنارانی تاکید کرد: مجتمع فولاد خراسان در محدوده‌ی مابین نیشابور و فیروزه واقع شده است و با توجه به اینکه شهرستان فیروزه منطقه‌ای محروم می‌باشد از مدیرعامل محترم فولاد خراسان در خواست می‌کنم که به فیروزه نگاه ویژه‌ای داشته باشند، چندین روستا که در پایین دست سد بار واقع شده‌اند در سال‌های اخیر با کم‌آبی مواجه شدند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای حق‌آبه‌ به آنان اختصاص دادیم، کشاورزی های گسترده‌ای را آغاز کردند و امروز تقاضای ادامه دار بودن همان تفاهم‌نامه ی قبلی را داریم.

پیگیری مشکلات شرکت شیشه اهورا جام خرم دره از وزیر صمت در کمیسیون اصل نود مجلس
دنبال کنید

وی در پایان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست در کنار پروژه‌ی انتقال فاضلاب نیشابور، انتقال فاضلاب فیروزه را هم مدنظر داشته باشد.

گفتنی است؛ اجرای پروژه تصفیه پساب که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خراسان اجرا خواهد شد، با حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همراه است و با اجرای آن ۵۰ هزار انشعاب باقی‌مانده‌ی شبکه فاضلاب خانگی شهروندان نیشابوری تکمیل می‌شود و ظرفیت تصفیه‌خانه پساب شهری آن  ۴۰هزار مترمکعب در شبانه روز می‌باشد که با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بازچرخانی آن در صنایع و کشاورزی راه‌اندازی خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi