یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹

به گزارش کرونا از اصفهان، سالی سرشار از اتفاقات و رویدادهای تلخ و شیرین و بدیعی را پشت سر گذاشتیم و تمام روزهای سال را با حضور مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا طی کردیم. اوج و فرود نمودار آمار مبتلایان را دیدیم، روزهای سیاه با آمار حدود ۵۰۰ فوتی را پشت سر گذاشتیم و به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70913
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹

به گزارش کرونا از اصفهان، سالی سرشار از اتفاقات و رویدادهای تلخ و شیرین و بدیعی را پشت سر گذاشتیم و تمام روزهای سال را با حضور مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا طی کردیم. اوج و فرود نمودار آمار مبتلایان را دیدیم، روزهای سیاه با آمار حدود ۵۰۰ فوتی را پشت سر گذاشتیم و به شرایط پایدارتری رسیدیم؛ حضور سایه نحس کرونا در تک تک لحظات و خاطرات یک ساله ما ملموس بود.

این شرایط کرونایی بالتبع در تمامی مناسبات ‌ملی و رویدادهای سالانه کشور اثرگذار بود و سالی متفاوت را برای ایرانیان رقم زد، استان اصفهان هم در این میان پیشامدهای متفاوتی را تجربه کرد که در تقویم تاریخ کشور ثبت شد.

اما مردمانی که قحطی و جنگ و سیل و زلزله را دیدند و همه را با سربلندی پشت سر گذاشتند، می‌دانند کرونا هم مانند دیگر دشواری‌ها پایانی دارد و خاطرات صحنه‌های ناب رادمردی و سخاوت آن‌ها در این روزهای سخت است که برای آیندگان باقی می‌ماند.

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 13

 

می‌توان گفت که جهان سیاست که در کشور ما به عنوان یکی پرخبرترین حوزه‌ها شناخته می‌شود نیز سال کرونایی نادری را پشت سر گذاشت و از راهپیمایی خودرویی گرفته تا لغو نمازجمعه‌های سراسر کشور را به چشم خود دید.

در این گزارش «ترین‌های سیاسی» استان اصفهان در سالی که گذشت را گردآوری کردیم و شما می‌توانید با کلیک بر روی تیترها، آن اخبار را به شکل کامل بخوانید:

۱- حماسی‌ترین: راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 14

 

از هفته پیش از دهه فجر طبق معمول همیشه دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی شروع به شایعه پراکنی‌هایی در خصوص آمار کرونا و بحث راهپیمایی کردند و به دنبال این بودند که بگویند حکومت جمهوری اسلامی به فکر سلامت مردم نیست ولی با شروع دهه فجر شاهد بودیم که سلامت مردم مهم‌ترین موضوع برای مسؤولان است و در همین راستا بحث راهپیمایی ماشینی و موتوری مطرح شد و بر خلاف تصور عده ای مردم ولایتمدار اصفهان به بهترین شکل ممکن حضور خود را با وجود محدودیت‌های کرونایی نشان دادند.

۲- پرحاشیه‌ترین: شعار علیه دولت

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 15

 

در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم حضور خود را به بهترین شکل ممکن نشان دادند ولی ساعاتی پس از اتمام راهپیمایی فیلم‌هایی در فضای مجازی دست به دست می شد که با انتقادات زیادی مواجه بود؛ ویدیو منتشرشده از گروهی موتور سوار بود که انتقادات خود به دولت را به شکل نادرستی بیان کردند و این حرکت از سمت ارگان‌ها و عامه مردم با واکنش های متفاوتی روبرو شد.

معاون سیاسی: دربرگزاری کنگره بین المللی خون و تازه های پیوند سلول های بنیادی همه دستگاه ها همکاری کنند
دنبال کنید

۳- جهادی‌ترین: پیش رو در طرح شهید سلیمانی

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 16

 

با همه گیری ویروس کرونا تمام ارگان‌ها و نهادها به نوعی با این ویروس درگیر شدند و هرکدام از آن‌ها در حد خودشان برای بهبود اوضاع جامعه فعالیتی انجام دادند؛ سپاه پاسداران نیز خود را از این قاعده مستثنا ندانست و یه یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرارگاه شهید سلیمانی را راه اندازی کرد و در طی این حرکت در استان اصفهان تا تاریخ ۷ اسفند ۹۹ نزدیک به ۷۴ درصد از جمعیت استان را مورد غربالگری قرار دادند و در کنار طرح غربالگری بسته های معیشتی-بهداشتی را به نیازمندان اهدا کردند.

۴- فخرآورترین: شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 17

 

۱۳۹۹/۹/۹ در حالی که هنوز داغ ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی در دلمان آرام نگرفته بود خبر تازه ای شنیدیم، ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود. به همین دلیل مسوولان شهری یک روز را در مهاباد اردستان، زادگاه این شهید دانشمند، عزای عمومی اعلام کردند.

۵- صریح‌ترین: طرح شفافیت آرای نمایندگان

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 18

 

پس از گذشت حدود ۸ ماه از آغاز به کار رسمی دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، نوبت به بررسی طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح شفافیت آرای نمایندگان رسید.

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در روز ۱۵ بهمن پس از طرح در صحن مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه علنی، رد شد.

۶- جنجالی‌ترین: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 19

 

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نشست علنی ۲۴ دی ماه ۹۹  مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت و نمایندگان نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان طرح، با ۱۹۸ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

۲۰میلیاردتومان صرف بهسازی جاده‌های عشایری چرام و کهگیلویه می‌شود
دنبال کنید

۷- ناراحت‌کننده‌ترین: دعوت از یک جاسوس در دانشگاه صنعتی

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 20

 

حضور فردی به نام «کاوه مدنی» با اتهام جاسوسی به عنوان مهمان در برنامه ای از طرف تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در تاریخ  ۴ دی اعتراض بسیاری از دانشجویان و سایر فعالان فضای مجازی را به دنبال داشت و این اتفاق در دانشگاه های اصفهان بی سابقه نیست. دانشگاه های اصفهان در این سال‌ها تبدیل به جولانگاه محکومان امنیتی شده است.

۸- افتخارآمیزترین: کسب مدال نقره مسابقات فیزیک دانشگاهی جهان توسط دانشجویان صنعتی

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 21

 

تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی فیزیک دانشگاهی سال ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام دوم و برنده مدال نقره شد، در این دوره از مسابقه که در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و در کشور آمریکا برگزار شد، ۳۴۶ تیم از دانشگاه‌های سراسر دنیا به رقابت پرداختند.

۹- نفس‌گیرترین: اعلام حمایت مجلس از دادستان اصفهان برای مقابله با مسببان آلودگی هوا

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 22

 

زمستان سال گذشته آلوده‌ترین روزهای اصفهان را تجربه کردیم و این مسأله با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها که همیشه ابتدایی‌ترین راهکار مسؤولان برای کنترل آلودگی هوا بود، کمی عجیب به نظر می‌رسید.

زمزمه‌هایی از سوخت مازوت در اصفهان نیز به گوش می‌رسید که توسط چندین نفر تکذیب شد اما عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دادستان اصفهان درخصوص آلودگی هوای استان اصفهان ناشی از سوخت مازوت نامه‌ای ارسال کرد و از دادستان اصفهان برای مقابله با مسببان آلودگی هوا حمایت کرد.

۱۰- انتخاباتی‌ترین: شروع فرآیند انتخابات شورای شهر

سیاست نصف‌جهان در سالی که گذشت | مرور «ترین‌های سیاسی» اصفهان در سال ۹۹ 23

 

پس از ۵ روز تأخیر نسبت به تقویم اجرایی انتخابات، چهارشنبه ۲۷ اسفندماه معتمدین محلی و اعضای منتخب معتمدین برای تشکیل هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان انتخاب شدند.

پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان آغاز فرآیند تأیید صلاحیت نامزدها برای انتخابات شورای شهر را اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۳۰/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi