شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه فرمانده سپاه فتح/یک راه‌حل اثربخش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش کرونا از یاسوج، اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در محل سالن دولت استانداری برگزار شد. در این آیین سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70823
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

دلیل محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه فرمانده سپاه فتح/یک راه‌حل اثربخش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش کرونا از یاسوج، اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در محل سالن دولت استانداری برگزار شد.

در این آیین سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما همین استان فرصت‌های بسیار زیادی دارد اولین آن غیرت دینی و انقلابی مردمان این دیار بوده و می‌توان روی چنین مردمی حساب کرده و برنامه‌ریزی کرد مردمی که در انتخابات‌ها، نماز جمعه‌ها و در همه مناسبت‌ها حضور بالاتر از معدل کشوری دارند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مردم احساس مسئولیت اجتماعی بالایی داشته و در بحران هایی مثل سیل و زلزله چه به صورت سازمان یافته و چه غیر سازمان یافته حضور فعال و چشمگیر دارند.

وی به همبستگی طایفه ای در این استان اشاره کرد و گفت: صرف نظر از برخی مشکلات باید آن را یک فرصت دانست که کلیت آن با ارزش است.

این فرمانده در ادامه به چند مشکل در این استان اشاره کرد و گفت: مشکل اول سیاست‌زدگی است که تاثیر مستقیمی روی جامعه دارد مسائلی مثل آسیب‌های اجتماعی، نزاع های دسته جمعی، نبود اشتغال و بی توجهی به برخی نقاط استان به همین دلیل سیاست زدگی است.

خرمدل گفت: یکی دیگر از مشکلات مربوط به نرخ زاد و ولد است، استانی که در گذشته بالاترین نرخ را در این خصوص داشته اما الان پایین ترین نرخ زاد و ولد را در کشور دارد.

وی به  آسیب‌های اجتماعی و راه‌ حل‌های رفع آن‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح تعدادی روحانی را در مناطقی از دیشموک مستقر کرد نرخ آن آسیب اجتماعی  به صفر رسید.

پیکر شهید فرزادیان راهی یاسوج شد
دنبال کنید

خرمدل گفت: استان ما بالاترین نرخ ورود به حوزه‌های علمیه را در کشور دارد اگر عزم جدی داشته باشیم و روحانیون خود را به سراسر روستاها بفرستیم دیگر شاهد آسیب‌های این چنینی نخواهیم بود.

وی یکی دیگر از مشکلات را در حوزه فرهنگی مربوط به جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر بتوانیم بین دستگاه‌های فرهنگی هم افزایی ایجاد کنیم و امکانات و نیروی انسانی را جمع کنیم در حوزه فرهنگی موثر خواهیم بود و بهتر می توان به مقابله با آسیب های اجتماعی رفت.

خرمدل با بیان اینکه در این استان برای مقابله با آسیب‌ها دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم و باید ریل‌گذاری فرهنگی صورت گیرد یادآور شد: باید کارهای فرهنگی اثرگذار در استان انجام شود ظرفیت های زیادی داریم حوزه های علمیه و روحانیون و فرهیختگانی که نباید فرصت را از دست دهیم.

فرمانده سپاه فتح استان گفت: روی سپاه حساب باز کنید با همه امکانات و نیروی خود آماده خدمت در حوزه فرهنگی به مردم استان هستیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi