جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط

به گزارش کرونا از دیشموک،نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری، فرماندهی نیروی انتظامی استان، ائمه جمعه شهرستان، فرماندار کهگیلویه و مسئولان استان و شهرستان و بخش و معتمدین در مصلای نماز جمعه برگزار شد. آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان در این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70784
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط

به گزارش کرونا از دیشموک،نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری، فرماندهی نیروی انتظامی استان، ائمه جمعه شهرستان، فرماندار کهگیلویه و مسئولان استان و شهرستان و بخش و معتمدین در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 30

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه اظهار کرد: اگر‌ جلوی رسم و رسومات غلط را نگیریم به دنیای انحراف و شرک و کفر بر می‌گردیم.

وی با بیان اینکه همه باید در این راستا احساس مسئولیت کنند، افزود: شورای فرهنگ عمومی از جنبه عمومی مشکلات را ببینتد و حل کنند.

حسینی تصریح کرد: باید به فرهنگ عمومی توجه شود و نگذاریم این فرهنگ ها به دست عده ای جاهل بیفتد که ریشه کن کردن آنها سخت باشد تیراندازی رسم غلط و زشت و ناامن کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در گذشته تیراندازی کم بود ولی به دلیل اینکه پیشگیری نشد، به مرور زمان الان جا افتاد و بیشتر شده است.

حسینی با اشاره به اینکه فرزندان خود را درست تربیت کنیم و جلوگیری کنیم تا چنین اتفاقاتی نیفتد، خطاب به جوان گفت: جوانان باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه، تنها راه علاج این درد، خود ما هستیم که احساس مسوولیت کنیم، اذعان کرد: قرار نیست بالای سر هر یکی از ما یک مامور نیروی انتظامی و قاضی باشد.

حسینی متذکر شد: عقل و دین و درک و شعور ما می تواند در این راستا ما را به سمت سوی جامعه آرام و بدون خشونت سوق دهد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 31

وی تصریح کرد: بزرگان دو ایل طیبی و بهمئی باید از تیراندازی و استفاده از سلاح در مراسمات اعلام برائت کنند و کتبا طومار بنویسند و مخالفت خود را آشکار سازند.

حسینی بیان کرد: اجازه ندهیم رسم و سنت غلط در جامعه رشد پیدا کند که باید همه در این راستا احساس مسوولیت کنیم.

حسینی بابیان اینکه، نباید مروج صحنه های خشونت آمیز باشیم، تاکید کرد: کارهای زشت را در جامعه گسترش و پخش نکنید که باعث خشونت و درگیری می شود.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 32

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک ضمن خیر مقدم، اظهار کرد: برخی از مراسمات ما دینی نیست و خواهان اصلاح رسومات غلط هستیم

حجت الاسلام وحدانی امام جمعه دهدشت گفت: فرهنگ غلط استفاده از سلاح باعث رعب و وحشت بوده و اصلا بر هیچ اساسی در فرهنگ ما قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و هویت منطقه گفت: آیا خوانندگان محلی گفته‌هایشان توهین آمیز و باعث اختلاف نیست؟!

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 33

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی به رسم و رسومات غلط منطقه اشاره و بیان کرد:هزینه های انجام شده در مراسمات غیر ضروری است.

وی افزود: بعضا کارهایی در مراسمات می شود که نه برای زنده ها بلکه برای همان اموات هم عذاب آور است.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 34

سردار مصطفایی فرمانده انتظامی استان در این جلسه بیان کرد: امنیت یکی از موضوعات مهم جوامع بشری است و بدون آن هیچ کدام از فعالیت های بشر تحقق نمی یابد.در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 35

وی گفت: امنیت مرهون زحمات دستگاهای متولی برقراری امنیت است.

ساخت ۳۵۰هزار مسکن شهری وروستایی در برنامه ششم توسعه دیده شده است
دنبال کنید

مصطفایی بیان کرد: وضعیت استان ما از لحاظ امنیتی مطلوب است ولی درخصوص دو موضوع نزاع دسته جمعی و بحث فراوانی سلاح و استفاده غیر اصولی از سلاح و مهمات، نیاز توجه است.

وی گفت: استان ما در کشور در خصوص نزاع رتبه ۳۲ را دارد و نرخ جرم رتبه ۲۶ را داریم و در رابطه با شرارت رتبه ۲۵ هستیم.

مصطفایی اذعان کرد: نشر کلیپ های نزاع دسته جمعی در استان بویژه در مرکز استان باعث خدشه دار شدن چهره استان شده است.

وی با بیان اینکه، مخلان نظم امنیت در اسرع وقت شناسایی و با آنها برخورد قاطع شده است، گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی،البته در مدت اخیر با شدت بیشتری اجرا که رضایت مندی مردم را به دنبال داشته است.

وی گفت: دو قتل در استان را تاکنون نتوانستیم به دلیل پیچیدگی شناسایی کنیم ولی بقیه موارد همه شناسایی در انتظار اعمال مجازات هستند.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه هم گفت: شورای فرهنگ عمومی دو وظیفه دارد، حذف سنت های غلط و حفظ ارزش های دینی و اسلامی و بررسی مشکلات و معضلات جامعه است.در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 36

وی گفت: تیراندازی و استفاده از اسلحه فرهنگ غلطی است که استفاده از آن در حوادث گسترده شده و معضلاتی برای جامعه بوجود آورده است.

موسوی بیان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضا با استفاده کنندگان از اسلحه با شدت بیشتری برخورد کند و معتمدین وساطتت کنند تا این فرهنگ غلط برداشته شود.

فرماندار کهگیلویه ضمن تقدیر از دستگاهایی که در دیشموک خدماتی خوبی به مردم ارایه می دهند، بیان کرد: به زودی اورژانس اجتماعی در دیشموک با بکارگیری نیروهای متخصص جهت مقابله با آسیب های اجتماعی افتتاح می شود.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 37

سید ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در اقصی نقاط جوامع بویژه کشور هست و مختص دیشموک نیست و متعدد هستند  و در جلسات شورای فرهنگ عمومی با همکاری ائمه جمعه و با حضور افراد تاثیر گذار این جلسات تشکیل تا در مقابله با این مسایل چاره جویی شود.

وی گفت: نقش ریش سفیدان در حل معارضات غیرقابل انکار و بسیار حائز اهمیت است و با کمک این عزیزان بسیار از مسائلی که شاید امکان حل شدن آنها وجود ندارد، حل می شود.

کاظمی جو تصریح کرد: مسئوولان  مربوطه به حوزه فرهنگی به تنهایی قادر به حل مسائل فرهنگی نیستند و مردم و مسئولان در کنار همدیگر می توانند باشند تا مشکلات را حل کنند .

خداکرم فتحی فرهنگی و معتمد و از ریش سفیدان چاروسا به اتفاقات دیشموک اشاره کرد و گفت: وقتی اینجا هم قوم و آشنای هم هستند سعی کنید از ریش سفیدان و معتمدین بخش همجوار قلعه رئیسی جهت حل مشکلات رخ داده استفاده شود.

وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکلات زیرساختها پنهان و آسیب ها را بزرگ می شود که لازم است به مشکلات زیرساختهای دیشموک توجه ویژه شود.

جهانخواه به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: نه آسایش روز داریم و نه شب!

در سفر یک روزه استاندار به حوزه روستاهای بویراحمد گرمسیر گچساران چه گذشت؟
دنبال کنید

وی بیان کرد: تکلیف شهرستانی شدن دیشموک و قلعه رییسی مشخص شود و مصوبات این جلسه  بصورت ویژه توجه شود.

وی گفت: حضور مسئولان، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان در این جلسه بر اجرای صحیح فرهنگج در این دو بخش کمک شایانی است. حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه امروز توفیقی بود در خدمت مردم شریف و ولایت مدار دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی باشیم اظهار کرد: جلسه‌ای خوب بود که به همت و ابتکار نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفت.

نگین‌تاجی گفت: نهادهای اجرایی قضائی، فرهنگی وظایفی دارند که بر اساس قانون اساسی یا قوانین عادی به عنوان مثال دستگاه قضائی هم در قانون اساسی هم در سند تحول وظیفه برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی عنوان مجرمان را دارد بر عهده دارد و این وظیفه ذاتی است که در سند تحول هم به آن اشاره شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسه امروز نقش خود مردم، ریش سفیدان، متنفذین محلی خصوصا در مباحث مربوط به استفاده از سلاح‌ها در مراسم عروسی و مراسم عزا و بعضی تعصبات قومی یا مباحث مربوط به خودکشیها مباحث بسیار خوبی مطرح شد و آسیب های مطرح شده و بعضی از پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده بسیار مثمر ثمر خواهد بود و با تایید مصوباتی از خروجی این جلسه با همکار ی خوب مردم و مسوولان همراه خواهد بود.

وی گفت: امیدوارم با خروجی این جلسه بتوانیم وضعیت امنیتی را ارتقا بدهیم و دستگاه قضایی استان هم با شدت و قاطعیت خصوص در ماه اخیر با اجرای بحث طرح امنیت اجتماعی که در دستور کار خود قرار داده و فضا را برای کسانی که قانون گریز هستند و به قانون احترام نمی گذارند ناامن کرده و یک برخورد شدید و قاطعانه را در پیش گرفته است.

 نگین تاجی ضمن توصیه به مردم و اشخاصی که قانون را رعایت نمی کنند حتی از استفاده سلاح ها ی مجاز در مراسمات ضمن ضبط سلاح روانه زندان هم خواهد شد و دستگاه قضائی در این زمینه هیچگونه اغماضی و تعارفی با کسی ندارد.

وی عنوان کرد: در استان ما از لحاظ شاخصه‌های امنیتی مثل سرقت مسلحانه و سرقت طلافروشی و جرائمی که به این عنوان ناامنی اطلاق شود تقریبا وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ما بیشتر نزاع‌های چه فردی و اجتماعی که رخ می‌دهد ناشی از اختلاف‌های ملکی و یا خانوادگی است که بیشتر می‌طلبد که نهاد خانواده اهمیت آنها مثل نقش مدارس در تعلیم وتربیت مورد توجه قرار گیرد.

نگین تاجی گفت: توصیه به مردم دارم که از زشت کردن چهره استان با نشر و باز نشر کردن خیلی موارد پرهیز کنیم و این را بدانیم که زشت کردن چهره استان باعث از بین بردن سرمایه گذاری در این استان خواهد شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 38

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 39

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 40

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 41

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 42

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 43

 

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 44

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 45

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 35

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 39در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 38

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 41

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 50

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 40

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 52

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 53

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 54

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 55

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 32

در نشست شورای فرهنگ عمومی دیشموک چه گذشت؟/دل نگرانی همه مسئولان استان از یک رسم غلط 57

گزارش و عکس: آرش آهنگ

انتهای پیام/۸۲۰۲۷


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi