شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلنگ ساخت سد خاکی کهریز در شهرستان ازنا به زمین زده شد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس،گفت: کلنگ ساخت سد خاکی کهریز در شهرستان ازنا به زمین زده شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70700
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

کلنگ ساخت سد خاکی کهریز در شهرستان ازنا به زمین زده شد

حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در تشریح وضعیت  ساخت سد خاکی کهریز،گفت:کلنگ ساخت سد خاکی کهریز در شهرستان ازنا  با پیگیری  یکساله خوشبختانه به زمین زده شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سد در حوزه آبخیز  «دره‌زوله» با فاصله ۲۲ کیلومتری از شهرستان ازنا و با مساحت حوزه آبخیز ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار، با هسته رسی و ۱۵ متر ارتفاع سد از بستر احداث می‌شود.

وی در آئین آغاز ساخت سد خاکی کهریز بخش جاپلق ادامه داد: انجام این سد کوچک وعده ای بود که به مردم شهید پرور روستای کهریز داده بودم و خدا را شکر می کنم که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

گودرزی افزود: دشت حاصلخیز جاپلق دشتی دیم است که وظیفه ماست در راستای توجه به مطالبات مردم این منطقه، با روش های مختلف برای تأمین آب پایدار کشاورزی مردم  تلاش کنیم.

 وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب و کشاورزی پایدار بخش جاپلق برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم ادامه داد: در دیدار روزهای اخیر با وزیر جهاد کشاورزی خواستار ساخت سدهای خاکی قشلاق، شاطر، آشورآباد و مالیچه شدم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری ساخت سد تازران از طریق بسیج سازندگی و پیگیری احیای قنوات این بخش یادآورشد: برای تأمین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آب شرب ۴۲ روستای جاپلق اخیرٱ با وزیر نیرو دیدار داشته ام و قول مساعد  اخذ شده است.

وی بیان کرد: ایجاد سد خاکی در روستاهای این مناطق می تواند در راستای آبی کردن اراضی دیم این مناطق موثر باشد و در این زمینه پیگیری های لازم را در وزارت جهاد کشاورزی انجام داده ایم ./

پایداری سرما تا ۱۰ روز آینده در قم
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi