جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات جاده «یاسوج به پاتاوه» و دودی که به چشم مردم می‌رود

به گزارش کرونا از سی‌سخت، جلسه پیش‌گیری از وقوع جرم شهرستان دنا به ریاست محمودی رئیس دادگستری دنا و با حضور غریب‌پور دادستان و دیگر مسوولان این شهرستان برگزار شد.  غریب‌پور دادستان دنا با بیان این‌که برای مقابله با هنجارها و آسیب‌های اجتماعی توجه و حمایت بیشتری شود گفت:  باید همه دستگاه‌های متولی همراهی و تعامل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70622
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

مشکلات جاده «یاسوج به پاتاوه»  و دودی که به چشم مردم می‌رود

به گزارش کرونا از سی‌سخت، جلسه پیش‌گیری از وقوع جرم شهرستان دنا به ریاست محمودی رئیس دادگستری دنا و با حضور غریب‌پور دادستان و دیگر مسوولان این شهرستان برگزار شد. 

غریب‌پور دادستان دنا با بیان این‌که برای مقابله با هنجارها و آسیب‌های اجتماعی توجه و حمایت بیشتری شود گفت:  باید همه دستگاه‌های متولی همراهی و تعامل بیشتری داشته باشند.

دادستان دنا گفت: دو موضوع مهم جلسه یکی مشکل جاده یاسوج به اصفهان و استقرار پلیس در  محور پاتاوه و ساماندهی خودروهای  شوتی است که امروز باید مورد بحث قرار گیرد و تصمیمات لازم گرفته شود.

محمودی رئیس دادگستری شهرستان دنا گفت: در حوزه ترانزیتی یاسوج به پاتاوه و اصفهان که جز حوزه قضایی دنا است متاسفانه مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که عدم هماهنگی بین ادارات باعث تشدید این مشکلات شده است که باید هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود ما نمی‌دانیم جاده یاسوج به پاتاوه و اصفهان تحویل راهداری است یا راه و شهرسازی که به خودی خود باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.

سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه یاسوج به اصفهان گفت: بعضی از مدیران در بین  اعضای جلسه حضور ندارند و این جا تصمیم‌گیری ما با مشکل مواجه است، برای جاده ترانزیتی پاتاوه راه و شهرسازی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و تحویل راهداری و شهرداری دهد تا  پلیس راهور بتواند در آنجا مستقر شود.

وی گفت: در ماه‌های گذشته هم  چندین جلسه گرفته شد و بدون مصوبه ماند چرا که  عدم حضور مسوول راه و شهرسازی تا به امروز باعث این مهم شده است، در بحث مشکلات موجود اداره راه و  شهرسازی توپ را به زمین راهداری می‌اندازد و راهداری به زمین شهرداری که در این بین دودش به چشم مردم می‌رود.

وی افزود: در همین مدت بیش از ۷ فوتی داشتیم که اگر راهداری اقدام به گذاشتن علائم رانندگی می‌کرد جلوی این فوتی‌ها گرفته می‌شد، اگر نیوجرسی گذاشته شود خیلی از تصادفات کم می‌شود.

احمدی گفت: موضوعی دیگر که این روزها باعث مرگ و میر و تصادفات فراوانی شده  خودرو‌های حامل اتباع افغان است که تا ۱۵نفر سوار می‌کنند باید دادگستری ورود کند چرا که همیشه پلیس نیست که جلوی اینها را بگیرند.

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت
دنبال کنید

سرهنگ احمدی گفت: بارها مکاتباتی  با راه و شهرسازی و راهداری برای پل گندی خوری که  بدون تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی و روشنایی است انجام داده‌ایم و متذکر شده‌ایم که در شب دید کافی وجود ندارد ولی متاسفانه هیچ جوابی داده نشد.

 وی گفت:‌ شورای ترافیک شهرستان زیر نظر شورای ترافیک استان و دو شورا  زیر نظر کمیسیون ایمنی استان هستند که در این کمیسیون برای شهر پاتاوه مصوب گردید از دوراهی گندی زار تا حدفاصل تونل که دست شهرداری است و عوارض می گیرد باید ایمنی جاده را تامین کند، گارد ریل نصب کند ولی متاسفانه این گونه نیست، اگر پاتاوه شهر است چرا عوارض می‌گیرند و اگر عوارض می‌گیرند چرا خدمات نمی‌دهند.

سرهنگ اقبالی جانشین راهنمایی و رانندگی نیز گفت: در خصوص استقرار پلیس در شهر پاتاوه  ما تابع سلسله مراتب هستیم، ایستگاه پاتاوه  باید دارای چارت سازمانی باشد و این مهم در خود ناجا مصوب می‌شود، ما هم مکاتبه کردیم ولی تا به امروز جوابی نگرفتیم ولی ما از امروز به خاطر شهروندان شهر و بخش پاتاوه  هفته‌ای دو روز در شهر پاتاوه گشت زنی خواهیم کرد ولی برای استقرار باید از سازمان دستور داده شود.

سرهنگ اقبالی تصریح کرد: در خصوص جاده پاتاوه هنوز تکلیفش مشخص نیست چرا که هنوز تحویل ارگان خاصی داده نشده است ۴عضو تصمیم گیرنده در شورای ترافیک باید امضا و تایید کنند، مصوب شود و جاده با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه وشهرسازی تحویل شهرداری داده شود و مشکلات موجود در آن برطرف تا راهور بتواند مستقر شود و متاسفانه این مهم هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی گفت:  به عنوان مثال اگر ما الان بخواهیم  در تصادفی شهرداری را طبق قانون مقصر کنیم شهردار ادعا می‌کند که جاده تحویل ما داده نشده است و به طور کلی شهرهایی که فاقد پلیس راهور هستند پلیس راه موظف به انجام کارهاست.

تجلیل از 121 فعل نمونه در سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد/استانی با ۳۳ هزار عضو تشکیلات پیشتازان
دنبال کنید

وی تصریح کرد:  بنابراین باید به صورت کلی مشکل جاده پاتاوه را حل و فصل کنیم و طبق قانون راه و شهرسازی با آماده کردن زیرساخت‌ها تحویل راهداری دهد و پس از رفع نواقصات موجود تحویل  شهرداری دهد و صورت جلسه کنیم و ما هم نقاط حادثه خیز را بررسی خواهیم کرد به شهرداری جهت رفع آنها اعلام خواهیم کرد.

ایلخانی بخشدار مرکزی گفت: یک موضوع اینکه از دادستان خواهش می‌کنیم بررسی کند که چرا  مصوبات قبل که باید اجرایی می‌شد توسط برخی دستگاه‌ها اجرایی نشده و کم کاری شده است و موضوع دیگر اینکه طرح جامع و تفصیلی شهر پاتاوه هنوز تحویل شهرداری نشده است و راهداری هم نمی‌تواند طبق قانون جاده را  تحویل شهرداری پاتاوه دهد چرا که هنوز حد و مرزش مشخص نیست و می‌طلبد  شورای تامین شهرستان و استان با توجه به حساس بودن شاه راه پاتاوه و کریدور شمال به جنوب و شمار تصادفات متعدد مصوبه‌ای دهند تا هرچه سریعتر این مشکل راه پاتاوه حل شود.

محمد خانی رئیس راهداری دنا  هم گفت: جاده پاتاوه هنوز تحویل راه و شهرسازی است و باید موانع و مشکلات موجود رفع شود و سپس  تحویل راهداری داده شود تا ما هم با بررسی مجدد و رفع نواقصات و نصب گارد ریل و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تحویل شهرداری پاتاوه دهیم.

مصوب گردید به استناد مصوبه ۱۸ اسفند شورای ترافیک ظرف ۲ماه اداره راه وشهرسازی، راهداری و شهرداری پاتاوه مشکلات موجود جاده پاتاوه به طول ۲کیلومتر را حل و فصل کنند

مقرر شد راهنمایی و رانندگی هفته‌ای ۲روز در شهر پاتاوه مستقر شود و توقیف خودروهای شوتی که با سرعت زیاد، لایی کشیدن خطر آفرین هستند و تشکیل پرونده قضایی صورت گیرد.

مشکلات جاده «یاسوج به پاتاوه» و دودی که به چشم مردم می‌رود 3

 

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi