سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم تخصیص عادلانه  اعتبارات به شهرهای غرب مازندران

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت  در  مجلس،گفت: تخصیص عادلانه  اعتبارات به شهرهای غرب مازندران در دستور کار قرار بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70406
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

لزوم تخصیص عادلانه  اعتبارات به شهرهای غرب مازندران

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ،محمدعلی محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات غرب مازندران به خصوص شهرستان های چالوس و نوشهر و کلاردشت  اظهار کرد: شهرستان های غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر دارای ۷۰۰ هزار جمعیت بومی هستند در حالی که جمعیت این مناطق در پایان هفته به بیش از  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد اما تخصیص اعتبارات تنها بر اساس شاخص‌های اعتباری برای ۷۰۰ نفر هزار نفر در نظر گرفته شده است که این امر نشان می دهد در تخصیص اعتبارات باید تجدید نظر صورت گیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت  در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر هچیرود دارای ۱۸۰۰۰ مشترک برق خانگی است که نشان می دهد جمعیت این شهر سه و نیم برابر جمعیتی است که بر اساس سرشماری تعیین شده تصریح کرد: در یکی از روستاهای کلاردشت ۸۸ اشتراک خانگی بومی ثبت شده است اما در کنار آن ۹۷۴ اشتراک غیربومی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: همه این مشاهدات بیانگر تخصیص ناعادلانه اعتبارات است؛ در حقیقت مردم منطقه می خواهند همان طور که امکانات به جمعیت کل کشور تقسیم می شود سهم آنها نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منطقه میزبان کل کشور هستند، یادآور شد: مردم سخاوتمند مناطق غرب مازندران در آب شرب، گاز و برق و بسیاری دیگر از امکانات با مردم کشور سهیم هستند اما در کنار آن باید حرمت میزبانی نیز ادا شود. برقراری عدالت برای مردم منطقه خواسته بحق ماست.

اعتبارات راه روستایی استان خراسان شمالی در بودجه 1401 هفت برابر شد
دنبال کنید

محسنی با ابراز گلایه از چگونگی تخصیص اعتبارات شهرهای غرب مازندران در دوره های مختلف بیان کرد: با مبنای فوق به نظر می‌رسد اگر شهر دیگری به شهرهای غرب مازندران افزوده شود اعتبار آن با توجه به فرضیات موجود به صفر می‌رسد.

وی همچنین در ادامه به مشکل مطرح شده منطقه کوهستان مرزن آباد از سوی یکی از حضار در جلسه در خصوص رانش زمین در راه ارتباطی هفت روستای منطقه پرداخت و گفت: در این خصوص از وزیر راه طرح سوال شده است اما گویا باید همه مسئولین را جهت برطرف شدن مشکل منطقه کوهستان پای کار آورد.

محسنی بندپی با بیان اینکه برای جبران خسارات سیل کجور هنوز حتی یک ریال نیز اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: در این باره از ستاد بحران پیگیری شد که چرا هنوز کاری صورت نگرفته است و اگر اعتبارات صفر است باید برای همه جا باشد نه اینکه اعتبار برای منطقه ای اختصاص یابد و برای نقطه دیگر وجود نداشته باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر دارای ۷۰۰ هزار جمعیت بومی است اما جمعیت این مناطق در پایان هفته به بیش از  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و این در حالیست که تخصیص اعتبارات به غرب استان تنها بر اساس شاخص‌های اعتباری برای ۷۰۰ نفر هزار نفر در نظر گرفته می شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi