جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس

کرونا /طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/داشتن مسکن مناسب در زمره نیازهای اساسی قلمداد می‌شود و همواره دغدغه همه انسان‌هاست. روند رو به رشد جمعیت کشور در چند دهه اخیر و جا‌به‌جایی‌های گسترده آن و سیاست‌هایی که در پی رشد و توسعه کشور اتخاذ شد، مشکلاتی در زمینه مسکن به وجود آورد که از آن با عنوان «بحران مسکن»

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70272
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس

کرونا /طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/داشتن مسکن مناسب در زمره نیازهای اساسی قلمداد می‌شود و همواره دغدغه همه انسان‌هاست. روند رو به رشد جمعیت کشور در چند دهه اخیر و جا‌به‌جایی‌های گسترده آن و سیاست‌هایی که در پی رشد و توسعه کشور اتخاذ شد، مشکلاتی در زمینه مسکن به وجود آورد که از آن با عنوان «بحران مسکن» یاد می‌شود.

با رشد بی‌رویه قیمت مسکن اما خانه‌دار شدن رویای دست نیافتنی برای بسیاری از مردم است.وضعیت معیشت و درآمد مردم دیگر تناسبی با افزایش قیمت‌ مسکن و اجاره بها ندارد و بیانگر این واقعیت تلخ است که امروز مسکن دغدغه مشترک برای اقشار متوسط و ضعیف قلمداد می‌شود.

کمبود مسکن در دهدشت مالکان زمین‌های می‌گویند سال ۱۳۷۲ تعاونی مسکن بسیجیان به امید خانه‌دار شدن به آنها زمین داده اما درد خانه به دوشی آنها را هیچ کس تاکنون درک نکرده است.

 

 

طولانی شدن پروسه آزادسازی این زمین‌ها طی سال‌ها رؤیای ساخت مسکن را برای بسیجیان و ایثارگران به سراب تبدیل کرده است و تعدادی از مالکان امید به خانه دار شدن را به همراه خود به خانه ابدی بردند.

مالکان زمین‌های طرح بسیجیان و ولایت دهدشت سال هاست چشم امید به شعارهای مسؤولان دوخته‌اند تا با آزادسازی زمین‌ها سقفی برای خانواده بسازند اما تکاپوی رسیدن به این آرزو با گذشت سه دهه همچنان بی‌نتیجه مانده است.

خانه به دوشی این مالکان که تعدادشان به یکهزار و ۱۰۰ خانوار می‌رسد آنها را بیش از هر زمانی خسته و درمانده کرده است دولت‌های یکی پس از دیگری آمدند و شعارهای مسؤولان استانی و شهرستانی برای رفع این مشکل هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس 6

این در حالی است که اگر طرح جامع توسعه شهری دهدشت به تصویب نهایی برسد حداقل یکهزار خانواده بی‌سرپناه را خانه‌دار می‌کند و بازار مسکن به آرامش می‌رسد.

در بحث سلامت مردم با کسی شوخی نداریم/مدیران ناکارامد کنار برود
دنبال کنید

تعدادی از این مالکان با در دست داشتن کلنگ به محل زمین‌های مورد نظر امده تا به مسؤولان اعلام دارند در صورتی که برای رفع مشکل اقدامی نشود خود دست به کار می‌شوند و ساخت و ساز را بدون مجوز شروع می‌کنند.

سید محمد تقوی‌نژاد از مالکانی است که در تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کرده به فارس می‌گوید:سال ۱۳۷۲ دانشجوی بسیجی بودم زمینی واگذار شد هنوز خبری از آزادسازی زمین ها نیست.

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس 7

 

وی اضافه کرد: استان‌های همجوار ما بررسی کردیم دیدیم نیازی به تأیید مجوز شورای عالی شهرسازی نیست مسؤولان استانداری، شهرداری و شهرسازی می‌تواند مجوز صادر کنند.

رحم خدا الهی‌منش از دیگر مالکان خود را رزمنده دفاع مقدس معرفی کرده و می‌گوید: چند قطعه زمین سال ۱۳۷۲ خریداری کردم پول پروانه ساخت هم پرداخت کردم سال گذشته هم ۱۸ میلیون تومان برای سه قطعه از ما گرفتند.

وی با بیان اینکه برای ساخت و ساز مجوزی نداریم، گفت: پسری دارم به واسطه نداشتن مسکن نمی‌تواند ازدواج کند.از رئیس جمهور می خواهیم به فریاد این مردم بسیجی که در زمان جنگ از خانواده گذشتند عنایت داشته باشند.

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس 8

شهردار تابش‌نژاد با اشاره به تصویب طرح جامع توسعه شهری دهدشت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: این طرح برای تأیید به شورای عالی کشور ارسال شده است.

احسان تابش‌نژاد افزود: طرح جامع شامل الحاق زمین‌های طرح ولایت، بسیجیان و پرستاران و نیز الحاق سمغان به شهر است که با اجرای کمربندی ۳ و توسعه ساخت و ساز بخش زیادی از مشکلات گرانی مسکن در شهر برطرف می‌شود.

مالکان خواستار صدور مجوز موقت برای ساخت و ساز تا زمان تأیید نهایی طرح جامع شهری هستند.

موضوعی که البته پیش از این حجت‌الاسلام وحدانی‌فر هم اخیرا در خطبه نماز جمعه به آن پرداخته و با اشاره به طولانی شدن روند آزادسازی زمین‌های بسیجیان، ولایت و پرستاران دهدشت گفته بود که پرونده این زمین‌ها بعد از سالها به شورای عالی رسیده است امیدواریم زودتر این مسئله به نتیجه برسد.

دکتر محمود فاطمی جهت کاندیداتوری در انتخابات میان دوره گچساران وباشت اعلام حضور کرد
دنبال کنید

خانه‌دار شدن 1100 ایثارگر دهدشت معطل مجوز ساخت/چشم امید مالکان به دولت رئیسی+فیلم و عکس 9

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه به گفته مسؤولان پرونده این زمین‌ها در تهران مشکلی ندارد و تأیید خواهد شد، ادامه داد: اما درخواست از استاندار و مسؤولان این است که مجوز موقت برای مردم اخذ و آنها مشغول ساخت و ساز شوند.

دارا کریمی‌نژاد در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه آیا امکان صدور مجوز موقت برای ساخت و ساز وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: تا زمانی که تکلیف زمین‌ها در شورای عالی مشخص نشود امکان صدور مجوز ساخت و ساز وجود ندارد.

فرماندار کهگیلویه گفت: جلسات مداوم برای رسیدگی به این طرح‌ها شکل گرفت قرار شد در طرح جامع شهری به وزارت مسکن ارسال شود این کار در حال مراحل نهایی است.

وی با بیان اینکه به توقع مالکان برای صدور مجوز موقت نمی‌توانیم پاسخ مثبت دهیم چون تبعات خاص دارد، افزود: برای ساخت و ساز نیاز به فراهم سازی زیر ساخت‌ها است ضمن اینکه ممکن است طرح در شورای عالی با مخالفت روبرو شود و در صورت ساخت و ساز بعدا مشکل ایجاد شود.

کریمی‌نژاد گفت: با تایید طرح در شورای عالی دستگاه‌های خدمات رسان موظفند زیرساخت‌های آب، برق را مهیا کنند امیدواریم در این دولت تایید شود.

مالکان زمین‌های بسیجیان و ولایت حالا خسته از دوندگی ۳۰ ساله چشم امیدشان به رئیس جمهور است تا با اقدام عاجل به این مشکل خاتمه دهد و این خانواده‌ها که تعدادشان کم نیست را خانه‌دار کند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi