شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

۳۶ هزار شغل با فعال‌شدن ۷ هزار تعاونی در گلستان ایجاد می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس،گفت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار تعاونی در استان غیرفعال است که با فعال‌شدن این تعاونی‌ها ۳۶ هزار شغل ایجاد می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 70083
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

۳۶ هزار شغل با فعال‌شدن ۷ هزار تعاونی در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،رمضانعلی سنگدوینی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: درآمد ناخالص ملی کشور ۷ هزار و ۷۳۹ هزار میلیارد تومان بوده در صورتی که درآمد ناخالص استان گلستان یک درصد آن یعنی ۸۱ هزار میلیارد تومان است.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار تعاونی در گلستان وجود دارد که ۵۷ درصد آن یعنی تعداد ۷ هزار و ۵۵۵ تعاونی با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومان فعال نیستند و اگر این تعاونی‌ها فعال شوند ۳۶ هزار شغل در گلستان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ارزش‌افزوده یک واحد صنعتی با ۱۰ نفر اشتغالزایی در استان ۴/۱ میلیارد تومان بوده که همین سرانه در کشور ۱۰/۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تعداد ۸۱۳ واحد صنعتی در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد صنعتی غیرفعال بوده و استان گلستان جزو چهارمین استان فقیر کشور است.

سنگدوینی یادآورشد: با وجود اینکه استان گلستان بزرگترین تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ کشور است اما متاسفانه صنایع تبدیلی مرتبط در این راستا در استان وجود ندارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi